/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Internettet starter automatisk
Fra : 285
Vist : 435 gange
40 point
Dato : 02-07-02 09:12

Hvergang jeg tænder min computer (jeg kører med Windows 98), starter den automatisk med min MSIE6, og det er jeg grundigt træt af. Jeg vil IKKE have, at Internettet startes, før jeg giver lov. Hva' er der galt?

Kommentar
Fra : 285

Dato : 02-07-02 09:20

Nej Philip, det er tjekket op...

Kommentar
Fra : GTZ

Dato : 02-07-02 09:29

Hej

Tjeck hvad der starter den op vha. programmet systemoplysninger. det Findes på :
start-> programmer -> tilbehør -> systemværktøjer -> systemoplysninger

her tjekker du under funktioner -> værktøj til systemkonfiguration -> start

her kan du se alle moduler der er startet automatisk, og hvorfra. endvidere kan du klikke dem fra at starte, ved at fjerne fluebenet i boxen.

god fornøjelse.

GTZ

Kommentar
Fra : 285

Dato : 02-07-02 09:41

Godt tænkt GTZ, men den mulighed er også afprøvet. Internettet er overhovedet ikke omtalt på den side, så...

Kommentar
Fra : GTZ

Dato : 02-07-02 09:57

Har du set om den skulle stå på Win.ini under LOad / Run eller System.ini under shell ?

GTZ

Kommentar
Fra : 285

Dato : 02-07-02 10:15

Til GTZ! I System.ini > Boot > Shell står der faktisk explorer.exe. Er problemet løst, hvis jeg fjerner fluebenet? (Jeg tør ikke gøre det uden videre).
Hvis det er løsningen: hvordan pokker er fluebenet så kommet til i sin tid??? Jeg har sandelig ikke været inde og pille...

Kommentar
Fra : GTZ

Dato : 02-07-02 11:17

Nej - shell=explorer.exe er nomalt og svarer til stifinder.
MSIE6 hedder Iexplore.exe

prøv at tjekke på systemoplysninger -> softwaremiljø -> startprogrammer om den skulle kunne ses der

Kommentar
Fra : 285

Dato : 02-07-02 11:29

Hej igen GTZ! Dér er den heller ikke. Den findes kun under Kørende Opgaver, mens jeg er på Nettet (selvfølgelig).
Mystikken breder sig...

Kommentar
Fra : GTZ

Dato : 02-07-02 12:05

Bruger du active desktop ?
Evt. der viser et tema igennem en åben kanal ?

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 02-07-02 12:18

Hej!
Har du kontrolleret dine internetindstillinger i MSIE6?

Eks.v. kan det måske skyldes at du har sat flueben i "Aktiver installation efter behov (2 steder)" eller "Søg automatisk efter opdateringer til Internet Explorer" kig efter disse indstillinger i MSIE6 under Funktioner>Internetindstillinger>Avanceret.

En anden mulighed er, at du for nylig har installeret et program eller driver delvis og for at blive færdig med installationen mangler der en driver eller lign. der skal hentes via Internettet.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-07-02 11:30

"285" <285.news@kandu.dk> skrev i melding
news:chcU8.2823$I52.35995@news010.worldonline.dk...
> Hvergang jeg tænder min computer (jeg kører med Windows 98), starter den
> automatisk med min MSIE6, og det er jeg grundigt træt af. Jeg vil IKKE
> have, at Internettet startes, før jeg giver lov. Hva' er der galt?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Hei
1. Start-kjør-programmer-oppstart. Se om det kan ligge en snarvei der.
2. Start-kjør og skriv msconfig trykk enter. Se på fanebladet oppstart om
det kan være noe der. Ta i så fall bare vekk krysset ved det prog. du ikke
vil skal starte. Restart pc'n og du får en melding om at du har endret på
innstillingene. Sett et kryss for ikke å vise meldingen flere ganger.

Thore Øivind

Kommentar
Fra : 285

Dato : 02-07-02 14:53

Til GTZ.
Nej til begge spørgsmål.

Til Bjarne H:
Indstillinger er tjekket.
Jeg har flueben i alle tre nævnte, men det gør ingen forskel (iøvrigt kører jeg med Standarder på hele listen).
Det lyder interessant med et 'handicappet' program. Det er også muligt, men hvordan finder jeg ud af det?

Til Thore:
Begge muligheder er afprøvede.

Kommentar
Fra : PeWo

Dato : 02-07-02 15:59

Har du tjekket i Regedit under:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

PeWo

Kommentar
Fra : 285

Dato : 02-07-02 16:09

Til PeWo!
Nej, hvad kan jeg gøre dér? (Der står ikke noget om Explorer under Run)

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 02-07-02 16:12

Hej igen!

Har du været inde på lidt fr.... sider ? Nogle sider sætter et script ind, og er uhyggelig svær at komme af med.

Kan desværre ikke huske hvordan du får slettet det.

Hvis du har kører Windows ME eller XP har du jo også mulighed for at læse sidste backup ind - ikke?

Hvilken version kører du? Windows 98 1. eller 2. eller ME

Du bør lige afvise tidligere svar, i det du så sikkert vil få flere henvendelser, da man kan se du mangler et svar.

MVH
Bjarne H

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 02-07-02 16:12

Hej igen!

Har du været inde på lidt fr.... sider ? Nogle sider sætter et script ind, og er uhyggelig svær at komme af med.

Kan desværre ikke huske hvordan du får slettet det.

Hvis du har kører Windows ME eller XP har du jo også mulighed for at læse sidste backup ind - ikke?

Hvilken version kører du? Windows 98 1. eller 2. eller ME

Du bør lige afvise tidligere svar, i det du så sikkert vil få flere henvendelser, da man kan se du mangler et svar.

MVH
Bjarne H

Kommentar
Fra : 285

Dato : 02-07-02 16:19

Til Bjarne H:
Jeg er somme tider ude for, at sexsider popper op hos mig, så måske har du ret!
Jeg kører Windows 98, 2.udgave.
Hvodden afviser man? (Jeg er splinterny i detteher ).

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 40 point
Dato : 02-07-02 19:20

Hej igen 285:

de sider der bare popper op, er uskadelige, bare luk dem. Du kan hente en masse hjælp hos bl.a. http://www.wintip.dk

Lad være med at downloade noget, som du ikke ved hvad er. Spørg eller skiv hvis du er i tvivl.

På de fr.... sider, spørges der om man vil se de de videoklip, billeder m.m., hvis du herefter siger ja, downloades der i mange tilfælde en .exe fil (program), som bagefter vil forsøge at logge sig på Internettet, så pas særligt på med disse sider.

Og hver gang du downloader en .exe fil (program), skal du være særlig opmærksom, og ikke starte det (dobbeltklikke) før du ved hvad programmet laver.

Jeg ved ikke hvordan du får dit system til at køre ordentligt igen, uden at du bliver nødt til at foretage en ny installation af Windows, du kan nøjes med at foretage installationen oven i dit nuværende, således at de fleste af dine indstillinger bevares.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : SoerenFerling

Dato : 02-07-02 21:06

Bare lige for at få terminologien på ret køl:
IE - Internet Explorer er Microsofts internetbrowser
Windows Explorer eller Stifinder er deres filhåndteringsværktøj
Explorer er det program der giver selve brugergrænsefladen - skrivebordet osv.
Sådan i princippet. MS har selvfølgelig interesse i at blande det hele sammen, så det gør de.
Mvh. Søren

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 03-07-02 01:54

Da dit spørgsmål ikke er besvaret, ved jeg kun at der findes noget under Indstillinger, hvor man kan slå det fra at den automatisk tilslutter til Internet. Det gælder ihf. for en 56K-modem. Med en kabelforbindelse er man jo altid tilsluttet fordi det koster ikke noget.
IE6, ME, 56K internt modem.
Hilsen, Claus

Godkendelse af svar
Fra : 285

Dato : 03-07-02 14:13

Tak for svaret Bjarne_H.
Jeg prøver nok at geninstallere Windows ved lejlighed i det lønlige håb, at problemet dermed løser sig selv.