/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Oversættelse (Amerikansk)
Fra : viskinge
Vist : 531 gange
200 point
Dato : 15-08-04 10:56

Har flere gange læst om amerikanske firmaer, der er blevet " Filed for chapter 11 bankruptcy protection"
Regner med at det er noget i retningen af betalingsstandsning, men ved det ikke.
Vil gerne have et korrekt og præcist svar.
Hvis du "kun" tror, at du ved det, behøves du ikke at komme med indlæg.

MVH

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-08-04 11:06

Er du sikker på, at det sidste ord ikke skal være petitition i stedet for protection?

For så betyder sætningen, at der er indgivet konkursbegæring.

Ellers giver det ikke rigtig mening da det ville betyde, at der er indgivet begæring om konkursbeskyttelse?????

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 15-08-04 11:17

Har checket igen, det er skrevet korrekt, i spørgsmålet.

MVH

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-08-04 11:29

Jeg fandt dette link hvor du kan læse reglen for chapter 11 bankruptcy protection
http://en.wikipedia.org/wiki/Chapter_11_bankruptcy_protection

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-08-04 11:35

Det går ud på, at når et firma ikke kan overholde sine forpligtelser kan det selv, eller af keditorer, blive tvunget til at indgive anmodning om betalingsstandsning.
Chapter 11 (kapitel 11) er en særregel hvor firmaet kan søge om, at køre videre på en konkursbegæring mens den specielle konkurs-ret hjælper med supervising i forbindelse med reetablering af firmaet.

Accepteret svar
Fra : RyeJensen

Modtaget 210 point
Dato : 15-08-04 11:37

Jeg er oversat definitionen i Black's Law Dictonary, og det ligger (heldigvis) tæt på det der står i Dovas link.

Når en debitors virksomhed indser, at den vil blive insolvent, eller er ude af stand til at betale sin gæld efterhånden som den forfalder, kan den anmode om reorganisation (reorganization) efter kapitel 11 i Bankruptcy code. Debitorens virksomhed tillades normalt at forsætte under opsyn fra retten indtil en eller anden form for plan for reorganisation af kontrakts- og gældsforpligtelser er tiltrådt af 2/3 af kreditorerne. Er virksomheden insolvent på tidspunktet for reorganisationsanmodningen, skal et flertal af aktionærerne også tiltræde planen. Kan der ikke opnås enighed, vil retten påse at virksomheden likvideres som ved enhver anden konkurssituation.

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 16-08-04 07:49

Tak for svaret RyeJensen.

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 16-08-04 07:51

Det var så lidt