/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook Express 6. Hjælp mig venligst
Fra : Franksp
Vist : 439 gange
72 point
Dato : 14-08-04 22:47

Hver gang jeg logger på Outlook Express 6, popper der et vindue op, hvor der står:

OVERSKRIFT PÅ ”POPUP VINDUET”

”Der opstod en fejl under sletning af filen eller mappen.”

I selve ”POPUP VINDUET” står der:

”Det er ikke muligt at slette ntuser.dat: Filen bruges af en anden person eller et andet program. Luk alle programmer, der muligvis bruger filen, og forsøg igen.”

Jeg vil ikke slette ntuser.dat, da det er min brugerprofil.

Problemet er opstået for mange dage siden, efter at jeg foretog en on-line-scanning for ”snavs”.
Mit problem er, at jeg ikke husker, hvor jeg on-line-scannede.

Er der en KanDu bruger der kan hjælpe mig med at finde ud af, hvilket program det er der prøver at slette ntuser.dat – og hvordan jeg kan slette programmet, så jeg ikke får det ”IRRITERENDE” Pop-up vindue.

Hvis der er en der kan løse problemet for mig, er der 500 point efterfølgende. Hvis jeg glemmer det, så skriv til mig.

Logfile of HijackThis v1.98.0
Scan saved at 19:57:28, on 09-08-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Windows\Reminder.exe
C:\Programmer\Smart270\KeyMon.exe
D:\PROGRA~1\navapw32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\LogiTray.exe
D:\Programmer\InCD\InCD.exe
D:\Programmer\InCD\InCDsrv.exe
C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\ADAPTE~1\CreateCD\CREATE~1.EXE
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
D:\Programmer\navapsvc.exe
D:\Programmer\HDD Health\hddhealth.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
D:\Programmer\Office\WINWORD.EXE
I:\Programmer XP\Sikkerhed\HijackThis\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = file:///C:/HJEMSIDE/FRANK10a.HTM
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - D:\Programmer\Adobe Reader\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - D:\Programmer\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - D:\Programmer\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [StorageGuard] "C:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [Reminder] C:\Windows\Reminder.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMKey] C:\Programmer\Smart270\KeyMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] D:\PROGRA~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMS] C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechGalleryRepair] C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechImageStudioTray] C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] D:\Programmer\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zSPGuard] c:\programmer\pjw\spguard\spguard.exe /s
O4 - HKLM\..\Run: [CreateCD50] C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\ADAPTE~1\CreateCD\CREATE~1.EXE -r
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\SNDMon.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [RDBirthdayReminder] "c:\programmer\realdreams birthday reminder\birthday.exe" /autostart
O4 - HKCU\..\Run: [HDDHealth] D:\Programmer\HDD Health\hddhealth.exe -wl
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = D:\Programmer\Office\OSA9.EXE
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O9 - Extra button: (no name) - {CD67F990-D8E9-11d2-98FE-00C0F0318AFE} - (no file)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O15 - Trusted Zone: *.danskebank.dk
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab

Jeg håber på hjælp.

De venligste hilsener

Frank

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-08-04 22:57

Jeg ville kigge grundigt på denne, som kan være en ægte fil, men når en ikke MS fil ligger som eksekverbar i en Windows systemmappe skal man være mistænksom:
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-08-04 22:59

Det er en gyselig masse junk du har kørende sammen med Windows. Vær kritiassk og slet de opstartsnøgler der ikke er brug for.
Mange programmer promoverer sig selv ved altid at være aktive, men det er helt unødvendigt på en moderne computer med mindre det er kalenderfunktioner eller andet der bør være der.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-08-04 23:03

(Ufatteligt hvad den computer skriverjeg kan jo dårligt selv læse det)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-08-04 23:10
Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 82 point
Dato : 14-08-04 23:13

Det mit link siger er at du skal gå ind under Funktioner > Indstillinger >> Vedligeholdelse og skifte mappen du gemmer din post i. Så skulle meddelelsen forsvinde

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-08-04 23:15

Du er åbenbart ikke alene; Frank.
Har du været inde og kigge lidt i loggen under Administration for sådan en har XP (havde du ikke ME før?)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-08-04 23:21

tedd kender du den ATI fil? Min XP har den ikke. Det kan være et legitimt program, men de ligger jo sjældent i system32

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-08-04 23:32

ja det er en fil til grafikkortet

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-08-04 23:36

ATI ja, må være en driver software ligesom Nvidias nview, så er den nok god nok.
Jeg kunne nu godt tænke mig at se en Systemlog og Programlog på den hændelse.
Flytning af mailmappe er jo enkelt, men hvad med årsagen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-08-04 23:39

Tror Frank har haft 2 konto engang og prøvet at flytte den ene over i den anden!

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 14-08-04 23:43

tedd. Hvad mener du. Jeg har været inde, der hvor du foreslog. Hvad/hvordan skifter jeg mappe?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-08-04 23:46

Du opretter først en mappe et eller andet sted, og så kan du browse hen til den via skift knappen!

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 14-08-04 23:47

Til BjarneD

Jo, jeg havde ME før. Hvad mener du med administration. Selv om jeg er en halvgammel nørd, synes jeg, at jeg skal begynde NÆSTEN forfra med XP. Jeg er gammel DOS-bruger

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-08-04 23:51

Du vil elske XP når du lærer den at kende.
Kontrolpanel - Administration - Logbog , der vil du kunne se forskellige hændelser og lad være med at flippe ud når der ind imellem er fejl for det er helt normalt hvis man har DHCP bl. a.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 14-08-04 23:53

Tedd. Jeg har ikke på noget tidspunkt haft 2 konti. Computeren er helt ny. Da, jeg nok er lidt "smådum" må du, venligst, forklare mere udførligt, hvad det er jeg skal gøre

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-08-04 23:55

Frank, jeg har sat 286'ere op med Windows 3.0 på DOS, og jeg savner det ikke for der er mange flere udfordringer i de NT baserede systemer. Jeg kører normalt Windows 2000 prof., men har en maskine mere med 4 forskellige styresystemer, kører for øvrigt på samme skærm og tastatur via switch.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 14-08-04 23:59

Til BjarneD. Når jeg går ind i logbog, som du skriver, er der en masse fejl og advarseler. Jeg ved jo ikke hvad jeg skal gøre ved det?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-08-04 23:59

Opret en mappe i din dokumentmappe f.eks. Kald mappen OEpost f.eks. Åben Outlook Express og følg mine forrige anvisninger! Tryk på skift og browse hen til den mappe du lige har oprettet og tryk på ok!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 00:08

En grimme en den log, men nyttig. Prøv og se om noget relaterer til din fejl.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 15-08-04 00:18

Til tedd. Det du skriver forstår jeg ikke. Når jeg fælger dine anvisninger (tror jeg) er der ikke mulighed for at trykke på skift eller andet. Den mappe du skriver om, har jeg oprettet som tedd, på mit A-drev (diskette) men det er jo kun en tom mappe. Det forstår jeg ikke.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 15-08-04 00:20

Hvad mener du Bjarne. Computeren er kun ca. 14 dage gammel

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 00:27

Min lavede problemer første gang jeg startede den så det er ingen garanti.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 15-08-04 00:27

Forslag til at løse mit problem modtages stadig, men jeg bliver desværre nødt til at gå i seng nu. Jeg skal op kl. 05.00 i morgen tidlig.
Som jeg skrev tidligere, er der stadig 500 point til et svar der hjælper mig af med mit problem. Hvis problemet løses senest i morgen søndag, er jeg indstillet på, at gi' 500 point oveni. Det vil sige: Hvis du kan løse mit problem, er der nu 1.000 point at hente.

Frank

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 00:28

du skal oprette en ny tom mappe på C drevet helst, men en partition vil også være fin.
Du skal så følge teds anvisning og bruge gennemse til at finde mappen du har oprettet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 00:29

Skide med de point Frank vi prøver da når du er klar.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 00:30

Ja jeg kan kun tale for mig selv, men hjælp får du.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-08-04 00:34

Funktioner > Indstillinger > Vedligeholdelse > Lagringsmappe > Skift

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 00:36

OutlookExpress - Funktioner - Indstillinger
Fanebladet Vedligeholdelse
Lagringsmappe
Skift
Find din oprettede mappe i gennemsynsboksen
marker den
Klik på OK
Klik på OK i den gamle boks
OK
Genstar OutlookExpress
Ved åbning vil dine lagrede filer overføres til den nye mappe.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 00:38

Bare husk at mappen skal ligge på et fast drev hvor den ikke risikerer at blive slettet.

Og det var ikke for at gå dig i bedene Tedd. Det var dig der fandt løsningen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-08-04 00:39

Tror sgu der er ekko herinde *LOL*

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 00:44

Jeg kom bare til at tænke på hvor nervøs jeg var første gang jeg skulle lave det nummer på en computer uden back up, men det går nok for det var vist mappen der blev fejl placeret.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-08-04 15:20

Her er en anden mulig løsning
http://www.mcse.ms/archive170-2004-3-485410.html

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 15-08-04 19:50

Tak for svaret tedd. Også tak til BjarneD

Undskyld jeg først svarer/lukker nu. Jeg er lige kommet tilbage fra Frederikssund, hvor jeg har været til mit ældste barnebarns
8-årige fødselsdag.

Jeg prøvede at gøre som du og BjarneD sagde jeg skulle gøre. HURRA, det virkede.

Nu er jeg igen en GLAD MAND.

Jeg lovede flere point. Dem skal i ha', da jeg synes I begge har været meget, meget tålmodige med jeres svar til

Jeg opretter lige et spørgsmål i samme kategori som dette.

Et til tedd: 500 point med link til dette spørgsmål.
Et til BjarneD: 500 piont også med link til dette spørgsmål.

Endnu en 1.000 tak for hjælpen.

De venligste hilsener

Frank (en glad mand/KanDu bruger)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-08-04 19:52

Hvad var det lige der virkede så?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 19:54

Det var dejligt det virkede Frank, men husk lige at hjælp ikke koster andet end almindelig tak og en lille klat point alt efter sværhedsgrad eller hvad der måtte være til rådighed.