/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Forskel mellem SL100/SL150 i danmark og ~
Fra : jkc32amg
Vist : 680 gange
20 point
Dato : 14-08-04 17:52

Hej
Jeg har købt en Siemens Gigaset SL150 i tyskland.
Jeg har fundet de "hemmelige" menuer i telefonen (det er ikke servicemenuen jeg taler om) og ville gerne sammenligne en Dansk og min egen tyske i opsætningen. Det kan være jeg kan få "vis nummer" til at virke.
Ved at ændre koderne har jeg nemlig både fået telefonen til at modtage opkald (tidligere kendt problem) og min telefonsvarer virker også !!!

Nu mangler jeg bare "vis nummer"

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 14-08-04 22:14

Er "vis nummer" aktiveret hos din udbyder.

Dansk manual til SL100 kan hentes på: http://www.siemens-mobile.com/repository/232/23266/gigaset20sl100_userguide_1_dk_dan.pdf

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : jkc32amg

Dato : 14-08-04 23:14

Ja, det er aktiveret !!
Mvh. Jesper

Kommentar
Fra : curious

Dato : 04-09-04 18:08

Jeg overvejer selv at købe SL150'eren og blev lidt nysgerrig: Hvad er det for en "hemmelig menu" man kan finde i telefonen?

Kommentar
Fra : tipsen

Dato : 30-09-04 21:36

Det lyder da ganske ok, hvis man bare kan købe telefonen i Tyskland og så lige bikse lidt selv for at tilpasse den til det danske system - hvad blev enden på det hele - kom vis nummer til at fungere og er der andre som har haft held med disse modifikationer med SL100/SL150 (alm/color) serien?
Mvh Tommy

Kommentar
Fra : niklasch

Dato : 15-12-04 17:35

Jeg har også købt en sl150 i tyskland men kan heller ikke modrage opkald på den. Hvordan får man den til at fungere?

Kommentar
Fra : jkc32amg

Dato : 15-12-04 21:55

Gør som følgende:
Tryk - MENU >> 8 >> 9 >> 1 >> 4 >> 3 >> OK (Skulle stå på 2 men ændres nu til 3) (Telefonsvarer)
Tryk - MENU >> 8 >> 9 >> 1 >> 9 >> 0 >> OK (Skulle stå på 1 men ændres nu til 0) (SMS funktion)

Det skulle være det ...prøv og giv mig et praj

Jeg har dog stadig ikke fået "Nummerviser" til at virke....så hjælp hvis der er nogen der kan !!!

/JK

Kommentar
Fra : Heru

Dato : 28-06-05 14:29

Det var dog herligt nu virker min telefon og telefonsvarer! Så skal vi bare lige finde koden til vis-nummer
Tak!
Heru

Kommentar
Fra : sbryde

Dato : 27-11-05 13:50

Hejsa
jeg har lige købt en Siemens SL150 over nettet hvor der står den har vis nummer. Jeg kan se der er nogen som har fået det til at virke. Hvordan får jeg visnummer aktiveret på min Siemens SL150?????
Mvh
Søren

Kommentar
Fra : niklasch

Dato : 27-11-05 22:05

Jeg har en sl150 fra tyskland og har ikke fundet nogen steder der forklarer hvordan man får vis nummer til at fungere. Jeg har tilgængeld fundet flere steder der siger det ikke er muligt da de tyske telefoner bruger et vis nummer system.

Kommentar
Fra : tipsen

Dato : 28-11-05 00:17

Jeg mener at have hørt det samme som niklasch - noget med at Danmark/TDC er lidt hægtet mht. den nye teknologi - blandt andet også derfor, at vi heller ikke kan sende sms'er med en fastnet-telefon... Har en kammerat, som har købt en nyere Siemens trådløs fra Tyskland og så vidt vides er han heller ikke blevet gode venner med vis-nummer funktionaliteten :-/

Kommentar
Fra : jkc32amg

Dato : 28-11-05 09:36

Det er korrekt mht. visnummer. Det får i ikke til at virke i DK hvis den er købt i tyskland. I DK kører vi et andet system...
Jeg har simpelt hen købt en Gigaset A245 den har det hele. Så den bruger jeg i kontoret og så har jeg tilmeldt den anden til basen.....så virker alle ting... Det er surt for den er ikke så fix, men det var den bedste løsning her og nu !! :o')

Kommentar
Fra : jkc32amg

Dato : 28-11-05 09:44

Det smarteste er vel at købe et Gigaset A245 og så købe det antal SL1 (kun selve telfonen) som man nu ønsker, og så tilmelde det til basen.

Kommentar
Fra : tipsen

Dato : 28-11-05 10:45

Vil det så være basen der "modtager vis-nummer" og dermed kan sende det videre til de tyske trådløse?

Kommentar
Fra : jkc32amg

Dato : 28-11-05 10:57

ja

Kommentar
Fra : jkc32amg

Dato : 28-11-05 10:57

Men du skal købe en Dansk Gigaset A245!!!

Kommentar
Fra : tipsen

Dato : 28-11-05 23:35

Dén havde jeg fanget - ellers var der jo ikke rigtigt noget problem

Kommentar
Fra : jkc32amg

Dato : 30-11-05 08:27

JA, det tænkte jeg nok, men det er ikke sikkert at alle er så smarte :)

Kommentar
Fra : sbryde

Dato : 30-11-05 18:50

Hejsa
Så fik jeg vis nummer til at virke. Jeg havde basen fra min gamle Siemens micro 4010 liggende som jeg kunne bruge.
Jeg siger mange tak for hjælpen.