/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Til pallebhansen
Fra : briani
Vist : 312 gange
500 point
Dato : 14-08-04 17:47

Til pallebhansen

Her er lige lidt flere

Til andre bruger-hvis i ikke forstår hvorfor jeg giver disse point-så se her

http://www.kandu.dk/dk/spg/47189

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-08-04 18:03

Det står da i hjælpefilen Brian, så genialt er det næppe

Kommentar
Fra : briani

Dato : 14-08-04 18:27

Hejsa Tedd

Ja der står hvordan man blokerer en afsender email adresse og et domænenavn.
men ikke det som Palle skrive om,nemlig at oprette en regel som blokerer fra diverse lande.

Så for mig er Palles kommentar genial.

Brian

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-08-04 18:47

Næh det har du forresten ret i (har lige læst hjælpefilen) men spørgsmålet er hvor genialt, det er at udelukke hele lande! Lidt svært at få en russisk kæreste hvis man udelukker ru f.eks. Men hvis det hjælper dig er det selvfølig genialt!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-08-04 20:18

Det er nu lang tid siden, at jeg fandt ud af at de fleste mails kommer fra com adresser, i hvert fald 75 % af den smule jeg modtager nu.
Jeg har min hovedsortering hos min domænehost og der gøres det på samme måde som i OE bare med den forskel at de ryger direkte ud, men jeg ville afskære mig fra meget lagel mail ved også at lukke for com adresser.
Hvis det her er 1000 point værd så er du vist let at gøre glad briani, men Palle er jo glad for lidt, når bare der er nok af det

Kommentar
Fra : briani

Dato : 14-08-04 22:16

Hejsa Bjarne.

I outlook express ryger de også direkte ud-når man markerer den der hedder
"slet den fra serveren"

Brian

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-08-04 22:27

Ja, men forskellen er, at det jeg bruger slet ikke har kontakt til min maskine, og sløver ikke posthentningen, men sker direkte da det er mailadministrationen på serveren jeg har adgang til og hvor jeg så har kriterier lidt som dem i OE, dog friere i valgene, nå, men det er jo lige meget, men jeg syntes da godt nok jeg ser svar her på Kandu der er mere unikke og som giver pointtal på ca. 2-5 % af det der og altså ude af proportion. Det kunne jo nemt fratage en og anden lysten til at deltage hvis de slet ikke kan være med på top 10 hvor "gaven" udloddes. Personligt kunne jeg aldrig drømme om at konkurrere med nogen der har udpræget konkurrencementalitet, det er jeg alt for flink til at kunne klare. Pyt skidt vi skal jo bare lære af det her og jeg tror da også du forstår min pointe omkring de mange point.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 14-08-04 22:46

Hejsa igen Bjarne

Det sløver ikke posthentningen,når man laver den omtalte meddelelseregel
Da det ikke tager lang tid at tjekke feks: .com .cn .hk .ru .tw

Du behøves ikke at være på top 10 listen for at deltage i lodtrækningen.
Du deltager med de superpoint som du har optjent i månedens forløb.

Du har da ret i af det er mange point.
Men som skrevet har jeg før brugt oceaner af tid hver dag-for at blokerer diverse emailadresser og domæner.
Så da jeg læste omtalte kommentar-og fandt ud af det hjalp-så blev jeg bare så glad,og vil gerne belønne det med nogle af mine mange point.
Hvad skulle jeg ellers bruge dem til??

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-08-04 22:50

Jeg har lige tjekket post på Jubii hvis spamfilter slet ikke virker da det er den tidligste version af spamfighter der er basis (ifølge M. Thorborg) og de spammails der lå der var med *.net hvordan takler du den?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 14-08-04 23:01

Bjarne

Ved at tilføje .net i min postregel

Så kommer der ikke flere mail derfra.

Brian

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-08-04 23:10

Nej, det forstår jeg, men den er da meget udbredt så du kunne miste noget, men hvis du kun modtager dk mail er det selvfølgelig underordnet.
Jeg henter informationer fra mange steder i verden omkring hardware og software og har da fået nogle mails fra tw, som jeg selv har spurgt efter via egen mail.
Jeg har tidligere været involveret i bestillinger af maskiner fra Taipei og der fandt jeg ud af at det ikke er noget problem at få god service fra den anden side af kloden og det bruger jeg så.
Lad det nu bare ligge for hovedsagen er selvfølgelig, at du har fået løst et problem.
Bjarne

Kommentar
Fra : briani

Dato : 14-08-04 23:18

Hejsa igen Bjarne

Jeg modtager kun mail fra .dk-så palles kommentar er bare super for mig.

Jeg kan godt se at du så ikke rigtig kan bruge omtalte metode-når du sådan henter informationer rundt omkring.

Kan du sove godt når den tid kommer

Brian

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-08-04 23:20

You too!

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 500 point
Dato : 15-08-04 21:59

Ups, først nu opdager jeg tråden.
Det er da rigtig, at en postregel kan gøre at man ikke lige får en mail fra tw, men det er jo det samme hvis man som Bjarne betaler sin udbyder for at slette dem, for jeg formoder at han betaler for den service at udbyderen smider brevene væk.
Det er selvfølgelig sørgelig at man skal udelukke et land, fordi der bor mange forbrydere der, men sån er livet.
Hvis man er bange for at miste sin forretningsforbindelse i tw, kan man også indstille sin regel til at smide alt væk fra tw, undtagen der er Mrjohn@.tw
Eller lave den regel at alle .tw sendes til en mappe oprettet til formålet, feks. Mistænkeligpost.
Så kan man jo lige løbe den igennem og slette alt post i mappen.
Jeg kan nu ikke se forskellen om jubii er indstillet til at smide .net væk (Og så alligevel ikke virker), eller man selv indstiller sit mailprogram. Med sit eget mailprogram som man bedre kan stole på, kan man jo netop indstille at børge@.net godt må komme igennem.
Sørgelig det er sådan, og nogle nemme/sikre løsninger er der ikke, så skal vi til at bruge metoden som, Mr. Bill Gates er inde på, at det måske skal koste få øre at sende mails, så er det et spørgsmål om det kan holde spammerene væk, for hvis bare 1% køber Viagra, så er de også villige til at betale de mange millioner mails der sendes ud.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : briani

Dato : 15-08-04 22:28

Tak for svaret pallebhansen.

Jeg syntes stadigvæk at dit tip er genialt

Og så er den gratis

Og man har den lige ved hånden,og kan sætte sin postregel op som man selv ønsker det.

Har ikke modtaget en eneste spam mail i TRE DAGE-det er bare dejlig.

Så de sølle point du har modtaget fra mig af-er godt givet ud

Forsat god aften.

Brian

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 22:35

Jeg betaler ikke for servicen Palle den er inkluderet hos Wannafind, men jeg påpegede svaghederne ved at udelukke lande da jeg har konstateret at der kommer en del spam fra lande som det ikke er ualmindeligt at modtage mail fra når man har internationale kontakter.
Og det er under alle omstændigheder da dejligt at Brian har fået lidt fred for spam, men altså ikke nogen universalløsning.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-08-04 23:57

Selv tak Brian, vi skal måske alle til at sende post med en anden opsætning, for at tilkendegive hvem vi er:
http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_hs_opm
VH Palle Hansen