/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
yamaha fs1 kobling
Fra : superboy
Vist : 379 gange
100 point
Dato : 14-08-04 15:25

Hej jeg har en yamaha 4g.. jeg har lige lavet min kobling eller næsten da for når den er i gear vil den ikke koble ud. Så jeg har strammet kablet men der sker stadig ikke noget. når jeg trykker ind til ca midten på håndtaget stopper den og jeg kan ikke trykke længere
hvad skal jeg gør?

Hilsen Jonas

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 14-08-04 20:01

Ja du skal i hvert tilfælde ikke bruge meget vold, for så bøjer du koblingspinden, som den måske allerede er?
Når håndtaget kun kan komme halvt ind må koblingskabel og snegl være strammet rigeligt, eller noget er gået fast eller bøjet.
Når man trykker koblingshåndtaget, trækkes i inderkabelet, som drejer koblingssneglen, som dermed skubber koblingspinden ind mod en lille kugle, der skubber til koblingstrykstangen, det trykker fjedrene sammen på koblingstrukpladen/koblingsknast.
Hvis du har monteret de 4 koblingsfjedre og skruer rigtigt, så er der stadig mulighed for at fjedrene kan trykkes tilbage af sneglen.
Så enten har du monteret de fjedre forkert, eller koblingspinden er bøjet (Sidder omme på modsatte side af koblingen.)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-08-04 20:11

Men hvis du har rodet med sneglen, kan det jo også være den der er drejet helt om.
Du skal jo ikke normalt indstille det hele på kabelet, skru det tilbage igen, og stil først på sneglen, gennem proppen, ved at løsne kontramøtrikken, og skru skruen indad med en alm kærvskruetrækker, og se så om koblingen kan udløse, når du har fundet det rigtige sted, spændes kontramøtrikken.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : superboy

Dato : 15-08-04 13:36

Hej Palle
jeg sad og rodede lidt med det igår og fande ud af at jeg skulle have en ny koblingssnegl så den købte jeg og monterede og nu virker ned igen

Godkendelse af svar
Fra : superboy