/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
signal pistol
Fra : we
Vist : 9854 gange
20 point
Dato : 14-08-04 12:07

hej

hvor kan man købe patroner til en signal pistol.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-08-04 13:02

Hvis du mener sådan en ca 4 cm bred kortnæset sag til afskydning af lys-signaler, skal du til en Skibs-proviantering. Sådan en ligger der i hver eneste havneby.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-08-04 13:17

Er det en startpistol så http://www.shop.cvh.dk/group_nautisk.asp?group=745 , men det kræver polititilladelse

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-08-04 20:52

De fleste jagtforretninger har dem også,men som nævnt kræver det en våbentilladelse,samt at din signalpistol har en adaptor,så du kan affyre nødraketterne,for det er i virkeligheden kun dem,der kan købes. Egentlige signalpartroner er kun til militært brug.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-08-04 21:01

Hvis vi stadigvæk går ud fra at we virkeligt MENER en signalpistol og ikke en startpistol, så er der altså tale om en meget tykløbet pistol til affyring af lysraketter. I Søværnet brugte vi dem til, under øvelser at afsende lys-signaler: Røde, Grønne eller Hvide, selvfølgeligt med forskellige i forvejen aftalte betydninger. Det er ganske rigtigt ikke lovligt at have en sådan signalpistol og/eller de tilhørende patroner UDEN at have en tilladelse fra politiet. Men er det på plads kan de altså købes i velassorterede jagt - og skibsprovianteringsforretninger. Fremvisning af tilladelsen er et must!

Kommentar
Fra : GreyWulf

Dato : 20-09-04 23:47

Hvis der menes en signalpistol af den type som forsvaret bruger er kaliberen 26,5mm. Ammunitionen fås i farverne hvid, grøn, rød og med eller uden faldskærm, ligesom der findes en patron med knaldeffekt der skyder en lille "granat" ud med knald og lyseffekt som et blålyn. Sidst nævnte bruges typisk til at starte kapsejladser med.

Hvis der er tale om det der i folkemunde kaldes en startpistol er kaliberen typisk 6mm, 8mm eller 9mm. Der er her tale om et løsskydnings våben hvor der ikke kan afskydes nogen former for projektiler.

Begge typer er tilladelses krævende, men som nævnt i tidligere indlæg er ammunitionen tilgængelig i velassorterede jagt og maritim butikker.

Venligst
Greywulf
www.nordisk-forum.dk

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-09-04 18:51

Hej we. Nu skal du huske at lukke spørgsmålet. Det gør du ved at trykke på "Accepter som svar", der står til højre over den kommentar du synes har været dig til størst hjælp. Du får så lejlighed til at sende en bemærkning til svareren. Spørgsmålet lukkes og de af dig udlovede point bliver udløst. Venlig hilsen Arne Jakobsen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-09-04 19:04

Davs Arne, troede du var skredet!

Kommentar
Fra : lars6

Dato : 06-09-05 02:12

Jeg har en 9 mm og bruger patronerne fra min bolt pistol de kan købes hos harald nyborg uden problemer men hvis det skal være rigtigt skal man have polititilladelse MVH Lars