/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
canon bjc6100
Fra : malleVB
Vist : 638 gange
150 point
Dato : 01-07-02 23:16

jeg har en canon 6100, som lige pludselig er begyndt at poppe op med fejlmeddelser om at der opstod om at der opstod en fejl under skrivning til LPT1, og så bipper den 6 gange, jeg har prøvet med et andet kabel og på en anden computer, og det er stadig det samme,den starter fint op men ligeså snart den skal til at tage papiret stopper den, jeg kan læse mig frem til at når den bipper 6 gange er det patronen der ikke er installeret, og det passer jo ikke, den sidder sku hvor den altid har gjort, har enda renset dem begge, men lige meget hjælper det, er der nogen der kan hjælpe med problemet, da jeg egentligt er glad for printeren da den laver rigtigt gode kopier i go opløsning"når den kører" er der ellers andre printere på markedet i bedre kvali til fornuftige penge, hvor man kan skifte farverne hver for sig,

Accepteret svar
Fra : Kristines

Modtaget 160 point
Dato : 01-07-02 23:31

Hej malleVB

Det kan du skal rense kontaktfladerne både på patronerne og i printeren for, at printeren kan se, at der er patroner i. Det kan også være, at din printer trænger til en gennemgribende rensning ( på autoriseret værksted ) da der sidder en masse små følere i hele papirgangen, som også kan forårsage fejlen hvis de er beskidte. Jeg kunne forestille mig, at det er mere det sidste end det første, da jeg fornemmer du bruger printeren en del ?

Hvis det ikke hjælper og du skal have ny printer så tjek http://shop.em-web.dk de giver gerne et uforpligtende tilbud på en anden :0)

Mhv.
Kristines

Kommentar
Fra : LEXeBus

Dato : 01-07-02 23:35

Skal du bruge en anden printer kommer spørgsmålet..... Hvad skal du bruge den til.
Foto's - altid Epson (i mine øjne) - fornuftig sidepris - alt efter hvor billig du køber printeren.
- hold dig langt fra Lexmark og Canon - kvaliteten er simpelthen for ringe.
HP er god kvalitet men dyr i brug.

Bruger du printeren meget - køb en dyr printer (Den holder altså ikke altid, men næsten).

Du bør nok starte med at få et tilbud på reparation. Det kan være fordi du er kommet til at rykke lidt i papiret mens det var på vej ud. Så går den istykker.

/LEX

Kommentar
Fra : Kristines

Dato : 01-07-02 23:39

ups glemte vist et "være"

mellem det kan og du skal rense :0))

Kristines

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 02-07-02 01:58

Ja, jeg har haft en Epson Stylus på 3. år og er godt tilfreds med den. Den kan printe op til 1440 dpi i 4 farver (sort og tre grundfarver) i god fotokvalitet (afhængig af papir).
Jeg printer meget og fylder selv patronerne op. No problems!

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 02-07-02 07:13

Kære MalleVB

Inden du sender den til reparation eller hvad der nu sker med din printer, kan du rense den.

Fjern toneren fra printeren
Tag en vatpind.
Rens dyserne med denne, når dette er gjort tager du en ny vatpind.
Dyp den i sprit.
Kør den forsigtigt hen over de dyser ved selve toneren. Du vil opleve at vatpinden bliver farvet og sikkert også beskidt, da printeren sikkert trænger til at blive renset ?

Hvis dette ikke giver noget resultat efter et par prøveudprintninger, vil jeg som de andre mene, at den skal til reparation.

Hvis der ikke er garanti og printeren har kostet under ca. 4.000 vil jeg mene, det er for dyrt at få den lavet, da en servicetime på nogle professionelle værksteder er 1.500 kroner i timen + moms + reservedele, så det bliver hurtigt for dyrt.

Konklusionen bliver nok, at du må se dig om efter en ny printer hvis du ikke selv kan rense den uden, at den skal på værksted.