/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Profilering af website igennem søgemaski~
Fra : zonker
Vist : 584 gange
528 point
Dato : 01-07-02 22:50

Hvad er den bedste metode til at profilere en hjemmeside i en søgemaskine.

Det er et spørgsmål om flest mulige links og samtidig ønsker vi, at de besøgende der kommer skal bibeholdes.

Men det er ikke noget problem, skal man være specielt opmærksom på opsætningen af metatags eller findes der en metode, så man kommer til at ligge i top hvis man søger på forskellige ord.

Hvilken søgemaskine er den bedste og lige til at registrere så man ikke skal vente ½ og hele år for at blive registreret eller betale for det (ofir.dk og jubii) ??

Evt. side med vejledning ville være en god ting.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 01-07-02 23:21

jeg bad IKKE kun om en link og med det antal point, burde spørgsmålet kunne besvares bedre.

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 02-07-02 02:10

Hos Google er der noget der hedder Page Rank. Den vurderer sites efter hvor populære de er. Den kan også søge på dansk og det er uafhængig af metatags.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 02-07-02 06:39

og hvordan fungerer dette i praksis og hvordan optimerer man til dette også ?

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 02-07-02 07:50

Det må du spørge google om, men jeg mener det går efter, hvor mange besøgende der har været på den pågældende side.
Den vises som et måleinstrument på værktøjslinjen, når man har installeret plug-in i IE.
Den søger også efter de mest sandsynlige sites først.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 02-07-02 08:21

takker

Kommentar
Fra : Gensmann

Dato : 02-07-02 08:38

>jeg bad IKKE kun om en link og med det antal point, burde spørgsmålet kunne besvares bedre.

Dvs at jo flere links man poster jo bedre, uanset kvaliteten af dem? ;)

Har du overhovedet gidet sætte dig ned og set hvad joyzone.dk er for et site? Hvis ikke kan jeg informere dig om at det p.t. er det mest omfattende site omkring det emne du søger. At du så kaster 500 point i grams for et så forholdvist banalt spørgsmål kan jeg jo ligesom ikke gøre så meget ved?

Du skriver: "Evt. side med vejledning ville være en god ting."

Du finder det meste du har brug for på joyzone.dk, medmindre du forventer at der ligefrem findes en side som skridt for skridt giver dig en vejledning for hvordan du kommer i top på diverse søgemaskiner. I tilfælde af der gjorde, tror du så ikke at denne metode ville være blevet lukket af for hos søgemaskinerne, eftersom alle ville bruge den og dermed ville alle ligge i top, hvilket ville være en fysisk umuligthed og generere ligegyldig data for søgemaskinerne.

En søgemaskines formål er at rangere resultaterne så objektivt som muligt i forhold til inputet, dvs de fleste større søgemaskiner i dag forsøger at lukke af for metoder der er lavet for at give instant-top-placering, det giver derfor ikke meget mening at snakke om metoder der sørger for at man komme til at ligge i toppen.

Hvad angår det med hvilken en der er bedst så handler det jo ikke just om kun at registrere sig på en enkelt, men derimod at registrere sig de steder hvor ens besøgende kunne tænke sig at komme. Dvs hvis jeg anbefaler dig x søgemaskine, kan det være fløjtende ligegyldig fordi du laver måske en side om y og folk der kan lide at læse om y kommer måske sjældent på x men derimod ofte på z. Det er derfor mildest talt et temmeligt umuligt spørgsmål du stiller at besvare, medmindre du vil lade spise dig af med ligegyldige metoder som sjældent virker, er moralsk forkastelige og ofte kun fører til udelukkelse fra en søgemaskine for at ligge i top så som:

- tilmeld dit site hver dag for at komme på listen over nye sites konstant
- opret en masse fake sider der linker til dit site
- tilføje en masse usynlig tekst på din side med bunker af keywords
- osv

/Just my 2 cents

Med Venlig Hilsen
Oscar Eg Gensmann

Kommentar
Fra : Peterpo

Dato : 02-07-02 22:05

Dem, som ligger øverst i søgeresultaterne betaler typisk for det, ligesom de kommer på med det samme. Melder du din side til hos jubii, og vælger den gratis løsning, må du typisk vente 6-12 måneder før du kommer på.
Det er vel på en måde både fair og forståeligt, da de jo ikke kan arbejde gratis.

Mvh

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 528 point
Dato : 03-07-02 23:02

Hej Zonker,

hvis du vil ha' en objektiv og Neutral vurdering af din hjemmeside ka' du jo evt. smide et link eller sende den over Mail...
Så vidt jeg ved kender du adressen...

har du forresten stadig problemer med apache modulet?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-07-02 04:45

hej igen...

Gratis publicering i over 100 Søgemaskiner -->
http://www.addme.dk/
påstår de i hvert fald... så er spørgsmålet jo om det passer...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 05-07-02 22:31

Hmm. der er altså andre muligheder end tilmelding i søgemaskiner, metatags på din hjemmeside er guld værd, da der tages kopier alt der ligger på nettet af søgemaskinerne, så her har du en rigtig god mulighed for at få din side frem.

Det kunne se således ud.

<META name="her skal dine nøgleord stå" content="her skriver du indholdet af dine nøgleord">

HUSK at kommaseparere dine nøgleord. fks. "ferie, badeland, camping" osv.

Ligeledes skal dine metatags stå i dit htmldokuments HEAD

Du kan se mere under linket www.html.dk

Yoogi

Godkendelse af svar
Fra : zonker

Dato : 06-07-02 00:38

Som altid et godt og præcist svar. Tak for det

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 07-07-02 14:46

Hej Zonker,

det var så lidt...

men mit tilbud står stadig ved magt...

så hvis du gerne vil ha' en objektiv og Neutral vurdering af din hjemmeside, samt evt. ideer ka' du skrive linket her... eller sende det til strarup@worldonline.dk og så ka' jeg tage et kig på det...

hvis du har lyst til det...

mvh.

Strarup