/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
køb af motorbåd
Fra : anette11
Vist : 464 gange
50 point
Dato : 13-08-04 22:25

Er der nogen der kender til styrker/svagheder ved model Bianca 23 Volvo årg 78/79
samt hvordan man finansiere et bådkøb - er det evt. på samme måde som en bil ?

mvh Anette 11

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-08-04 23:04

Jeg kan så kun oplyse om en af tingene. Finansiering kan sagtens laves på samme måde som ved et bilkøb.
Men et godt råd: forhør jer flere steder om betingelser,renter m.m., for ofte viser de finansieringsmuligheder at være alt for dyre i forhold til f.eks. banklån.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 60 point
Dato : 13-08-04 23:10

Det er noget mere risikabelt at købe en gammel båd end en gammel bil for reservedelene er meget dyrere, prøv at se hvad ham her fandt http://www.baadgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=132
Den båd havde ingen Volvo motor.
I skal ikke købe en ældre båd uden at have fået den besigtiget af en der har erfaring for selv om Biancaen er en god båd så er der sjældent to ældre både der er ens.
Ældre både kan have defekte ledningsnet, tærede motorer og defekte drev.
Jeg har selv en ældre sag af ubestemt alder, men dog med værftsmærke i og jeg har fundet ud af, at den ikke længere ligner det der forlod værftet i halvfjerdserne (Fjord Plast a/s, Norge) og det sker jo ofte så det er svært at udtale sig om noget man ikke har set.
Så vidt jeg ved er den billigste måde at finacere en båd, at låne til forbrug, men der findes da financeringsinstitutter der belåner både, hvilket nogen gange kan blive en dyr affære hvis der kræves registrering.
http://www.soefinans.dk/

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 14-08-04 11:34

Spørgsmålet er vel nærmest besvaret--jeg vil dog tilføje en meget vigtig ting ved køb af brugt båd, og det er at sikre sig mod, at der er gammel gæld i båden.
Det er surt at betale sælger kontant og bagefter blive kontaktet af tredie person der har x-antal tusinder tilgode i båden. Det sker OFTE.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 15-08-04 09:15

Bianca er generelt en stabil båd både ude og inde. Motoren "læner" sig op af en renovering og bedst en udskiftning hvis den ikke allerede har fået gjort dette?? Denne (Volvo) motor har som regel ikke gået mange timer, men er ved at være tæret op indefra og kan givetvis kostes mange penge på i den nærmeste fremtid, så bådens pris bør "afspejles" i motorens almene stand.
Hvor mange sejl og hvor "nye" er de? Nye sejl kan også koste "kassen" (30-40000,-).
Sørg for at få indføjet i købsaftalen, at evt. osmoseangreb på båden udbedres for sælgers regning i (mindst) et år fra underskrivelse ag købsaftale.

Held og Lykke med et ellers godt og gennemprøvet fartøj!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 26-08-04 11:56

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu for over 10 dage siden og fået svar.
Det er almindeligt i kandu at man takker for hjælpen og lukker spørgsmålet. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj

Godkendelse af svar
Fra : anette11

Dato : 01-09-04 09:56

Tak for svaret BjarneD.