/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvilken temperatur kan min cpu tåle?
Fra : anders_bak
Vist : 448 gange
50 point
Dato : 13-08-04 22:04

Jeg skal til at teste en pc jeg har samlet. systemet er sat op med en AMD athlon xp 2100+ processor. Jeg lå inde med en dejligt lydløs køler, men er i tvivl om den er kraftig nok. Har instaleret et program der gør det muligt at overvåge cpu temp, men ved ikke hvor høj en temp den kan klare før den begynder at brokke sig. Er der nogen der kan svare?

Kommentar
Fra : smut

Dato : 13-08-04 22:08
Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 13-08-04 22:33
Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 13-08-04 22:49

AMD lover ca. 90 grader celsius fejlfri drift. De lover dog ikke; hvor længe

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-08-04 01:47

Min AMD 2200+ lå på 48 grader under almindelig belastning! Min AMD 2400+ ligger på 56 grader med samme køler. Ingen problemer i det. I award/phoenix bios kan du sætte computeren til at lukke ned hvis temperaturen når f.eks 70 eller 80 grader! Har faktisk haft min AMD oppe på 119 grader, da jeg monterede køleren forkert (morale: Aldrig installer hardware efter en fugtig aften) PC'en lukkede ned, men temp nåede godt nok langt over de 80 grader den stod til i bios. Utroligt nok overlevede processoren, så AMD er temmelig hårdføre vil jeg mene

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 14-08-04 09:20

Så er jeg på den sikre side. tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : anders_bak

Dato : 14-08-04 09:21

Tak for svaret molokyle, jeg ligger med et max på ca 75 grader, så jeg skulle jo være på den sikre side