/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Sandspartling af malet væg ?
Fra : JensenTina
Vist : 6327 gange
20 point
Dato : 01-07-02 20:03

Jeg har en entré, hvor der er malet direkte på de pudsede vægge. Alle små ujævnheder i væggen kan dog ses, og det ser ikke særligt pænt ud. Jeg overvejer derfor at sandspartle væggen, og ville derfor høre om man kan sandspartle direkte oven på den malede væg ?

Venlig hilsen Tina Jensen

Accepteret svar
Fra : Melander

Modtaget 30 point
Dato : 01-07-02 20:15

hej tina

Du er nødt til at slibe dem over, ellers kan sandspartlen ikke hænge fast, slib med korn 60-80.

Hilsen Melander

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-07-02 12:33

"JensenTina" <JensenTina.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:BJ0U8.295$r52.16883@news000.worldonline.dk...
> Jeg har en entré, hvor der er malet direkte på de pudsede vægge. Alle
> små ujævnheder i væggen kan dog ses, og det ser ikke særligt pænt ud.
> Jeg overvejer derfor at sandspartle væggen, og ville derfor høre om man
> kan sandspartle direkte oven på den malede væg ?

Du kan få spartel, der hæfter på maling... Sørg dog for at rense løst maling
af først, og brug evt en betongrunder efter spartling/slibning (alt efter
hvad der skal gøres ved væggen bagefter).

>
> Venlig hilsen Tina Jensen

- Martin

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-07-02 09:38

lige een lille ting, uden at prøve at tage modet fra dig - det er pissesvært
at sandspartle, så det blir 100% glat - regn i hvert fald med at skulle give
vægene 2 gange.
Jeg har lige gjort det i et rum, og det blev langt fra så pænt som jeg havde
håbet på.

Peter

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> wrote in message
news:afs314$2j18$1@news.cybercity.dk...
> "JensenTina" <JensenTina.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:BJ0U8.295$r52.16883@news000.worldonline.dk...
> > Jeg har en entré, hvor der er malet direkte på de pudsede vægge. Alle
> > små ujævnheder i væggen kan dog ses, og det ser ikke særligt pænt ud.
> > Jeg overvejer derfor at sandspartle væggen, og ville derfor høre om man
> > kan sandspartle direkte oven på den malede væg ?
>
> Du kan få spartel, der hæfter på maling... Sørg dog for at rense løst
maling
> af først, og brug evt en betongrunder efter spartling/slibning (alt efter
> hvad der skal gøres ved væggen bagefter).
>
> >
> > Venlig hilsen Tina Jensen
>
> - Martin
>