/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Hvilken mulighed har jeg?
Fra : JacobS.
Vist : 606 gange
207 point
Dato : 13-08-04 16:54

Hej med jer. jeg har et spørgsmål. jeg vil gerne kunne overføre billder fra min telefon til en pc, men der kan ikke instaleres nogle programmer på min computer (min far´s).

jeg ved også godt at man kan sende mms beskeder til sin emailo og så hente dem ned til computeren på den måde. men er der virkelig ikke andre måder?.

jeg har en nokia 6610i og en computer med XP.

håber i kan hjælpe mig

JacobS.

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 13-08-04 17:06

Umidlbart vil jeg tro du kan bruge et datakabel,
men det kræver også at du instalere noget software
på din/din fars computer.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 13-08-04 17:58

Ja det kræver vel software gør det ikke?
tror du man kan bruge det uden at skulle instalere noget som helst?

Kommentar
Fra : mango

Dato : 13-08-04 22:54

nej du skal installere noget software..sjovt nok har vi lige idag fået et usb-datakabel, netop til at hente billeder fra tlf..og også en 6610i .
Dette skal der gøres: Du skal have et datakabel og du kan så downloade et program der hedder Nokia pcsuite som du kan finde på www.nokia.com , men det kræver at du køber et orginalt datakabel fra Nokia som er noget dyrere. Ellers kan du gå ind og downloade MobilMB Mobile Media Browser, den kan downloade billeder til din PC, den koster 30 euro, men du kan prøve en demo i 21 dage gratis.
Ja nu vedjeg ikke om du kan bruge det til noget som helst..men det er det du skal gøre

Venligst sus

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 14-08-04 14:56

Jeg er interreseret i noget som IKKE kræver en installation.
Noget hvor du bare tilslutter det til computeren og telefonen, og så duer det. Kan man ikke få sadan noget?

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 15-08-04 07:15

Det tro jeg ikke er muligt, med mindre du måske har
en telefon med flash kort, som kan tages ud og sættes
i en flash kortlæser.

Men ellers så kan det ikke, selv de håndholde computer
palm med windows kræver at man instalere noget for
at kunne komunikere med den.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 15-08-04 19:06

Og i ER sikker på at hvis jeg køber et datakabel så SKAL jeg instalere noget.
Kan jeg ikke bare sætte kablet i usb porten og mobilen og så køre det?
ligesom med et digital kamera, hvor man bare sætter et kabel i begge ender og så kan man overføre billeder fra sit kamera til sin computer UDEN at have instaleret noget program til kameraet. Fungere det ikke på samme måde hvis jeg bruger et datakabel til min mobil?

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 15-08-04 20:26

Jeg ved godt at det er træls det som jeg vil bede jer om nu men...
Er der ikke en af jeg som har et nokia dku-5 kabel, som vil afinstalere driver og nokia pc suite osv. alle programmer til nokia dku-5 kablet. når i så har afinstaleret det, så sæt nokia dku-5 kablet i mobilen og computer. og så skriv hvad der sker. om i kan bruge kablet uden at have instaleret noget til det osv.
Jeg ved godt at der er træls men jeg håber at i vil gøre det for mig.

JacobS.

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 16-08-04 13:37

Jeg vil godt lige sige noget til det med kamararet >
for grunden til at du kan med det er jo at windows
har det software der skal til for at kunne hente
billeder fra det, of samtidlig kan dette også virke
ved at det faktisk er en form for flash i kamararet.
og dette er lavet til at skulle virke med en computer.

Jeg kan godt se din tanke gang omkring bare at
sætte telefonnen til og se hvad der sker, men jeg
kan til svære ikke hjælpe dig med at prøve dette.

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 17-08-04 21:57

Jeg har netop købt en Nokia 6230 og et dku-2 kabel. Det er ikke nok at sætte kablet i, for så detekterer Windows at der sidder en ny USB-ting og vil installere de tilhørende drivere. Derfor er man så nød til at installere det software som hører med til dku-2 kablet.

Du skal ikke regne med at du får det til at virke uden SW. Der er mig bekendt ikke nogen telefoner som understøtter USB-flashdisk interfacet. Altså det som bruges på kameraer og USB memory keys.

mvh/HJP

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 22-08-04 18:02

ER du sikker? jeg vil meget gerne kunne overføre billeder. Kan det gøres via infrarød? jeg ved ikke om der er instaleret et infrarød port på min computer! hvordan kan det være at man ikke kan sende billeder via infrarød? hvilke telefoner kan jeg modtage noget fra via infrarød?
Jeg vil gerne overføre billeder fra min telefon, så derfor har jeg tilmeldt mig tdc billedalbum. MEN når jeg går ind på tdc hjemmeside og vælger log på billedalbum så kommer der et nyt vindue og så går der et stykke tid og så står der: SIDEN KAN IKKE VISES! Hvad kan det skyldes. den har gjort det i rigtig lang tid. Jeg har også prøvet at ringe til tdc men de siger at siden er ved at blive opdateret. så er de fandme lang tid om at opdatere deres side for det ikke fungeret i MINDST 1 måned! Er der andre af jeg som har det samme problem?

JacobS:

Accepteret svar
Fra : taliskoko

Modtaget 207 point
Dato : 23-08-04 18:03

Hør nu her JacobS, det du reelt beder computeren om at gøre noget for dig uden den kender noget til det. Tænk hvis det var SÅ let, så havde microsoft og alle andre software producenter OG den der laver USB OG Datakabler sku´ et problem.... Der er ingen var uden om... Far´s PC må lægge røv til...

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 25-08-04 19:26

"Far´s må lægge røv til....." hva fanden betyder det. Er der ikke nogle af jer andre som har et nokia dku-5 kabel?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 25-08-04 22:20

Ja, sætter du ikke kabelt ind bagi Pc'en...??

Ned i en butik der sælger mobiler eller PC dele/kabler og hør om dine muligheder...

Og prøv så med lidt humor, du gamle. Tø lidt op, du.

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 26-08-04 17:43

Ja og ang. om der skal instaleres software for at komunikere
med din mobil, kan der kun siges :
JA DET SKAL DER INGEN VEJ UDENOM ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 28-08-04 18:47

Okay, her kommer mit sidste spørgsmål ang. mobil overførsler.
Jeg har læst her på siden at man kan købe en IR dims til at sætte i usb porten sådan at man kan overføre filer fra sin mobil telefon til sin computer via infrarød.

SKAL man bruge software til den?

Hvordan kan jeg overføre billder fra min nokia 6610i til min XP computer?

Hvor kan jeg evt. købe sådan en USB IR dims henne?

JacobS.

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 28-08-04 18:57

jacobs
ja den kræver software og www.thansen.dk bla eller en velasotert computerforetning

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 28-08-04 20:25

Er der ikke nogle som ikke kræver software?

Godkendelse af svar
Fra : JacobS.

Dato : 28-08-04 20:48

Tak for svaret taliskoko.