/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
lave en ghost af en harddisk
Fra : frederikshavn
Vist : 554 gange
50 point
Dato : 13-08-04 14:06

er der nogen der kan hjælpe mig med at lave en ghost af mit c-drev,problemet er at mit c-drev er ved at være træt,og har så købt en ny hd,men jeg gider ikke til at ligge windows+alle programmer ind igen,jeg har hørt at man kan lave en tro kopi af sit drev,over på en ny hd

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 13-08-04 14:32

jep.. du skal bruge norton ghost 2003/2004. det er et kanon program til at ghoste med. Der kan du også lave en ghost på et dvd medie. Programmet koster 500-600 kr. tror jeg. ved ikke om der findes en shareware version.

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 13-08-04 14:33

I programmet er der en toturial (guide) som du kan studerer.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-08-04 15:24

Du kan også bruge denne diskette.
Technet boot diskette
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten, og lad den rulle ind af sig selv.
Men lige inden du starter så skal den nye HD sættes på dit secundary IDE kabel som master.
I programmet kan du KOPIERE hele partitionen over på den nye HD
Bagefter sætter du den nye HD over på primary IDE kabel og tager din gamle HD ud.
Disketten er ikke "legetøj" men bør bruges med omtanke.
Eyvind.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 60 point
Dato : 13-08-04 15:39

Ghost har en facilitet kaldet clone. Du sætter den nye harddisk i som slave kører ghosts clone facilitet, som så smider indholdet af dit c drev over på det nye, tager den gamle harddisk ud og ændrer den nye til master, og så funker alt fra dit gamle c drev på den nye!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-08-04 15:41

ghost clone finder du inde under ghost advanced menuen!

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 14-08-04 14:43

Tak for svaret tedd.det var sgu let,du har lige sparet mig for timers arbejde

Kommentar
Fra : wi

Dato : 14-09-04 22:12

hej emesen

den diskette er genieal

jeg kendte godt NORTON

men kopi af harddisken er genial

mvh

WI