/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Spyware (Prosearching)
Fra : 1HolM1
Vist : 539 gange
100 point
Dato : 13-08-04 13:24

Hej, jeg har som så mange andre uheldige fået spyware på min computer. Tidligere havde jeg det også, hvor der var problemer med en toolbar som hed "Search". Hver gang jeg åbnede for en internetside var Search-baren der. Dog fik jeg det heldigvis slettet, idet jeg fandt det inde i "Kontrolpanelet" og derefter "Tilføj eller fjern programmer".
Efter et par måneder, hvor min computer igen var fri, dukkede en ny toolbar op, som hedder "Prosearching". Det fremkalder bl.a pornoikoner på mit skrivebord og overalt på min computer + internettet går langsommere. Jeg har forsøgt med mange forskellige programmer at få det fjernet uden held. Jeg har også forsøgt manuelt at slette forskellige filer, igen uden nogen synderlig hjælp. Af programmer har jeg bl.a prøvet mig frem med:

> Spybot - Search & destroy
> Adaware
> Adaware SE Personal 1.2
> HijackThis

Derudover også med 2-3 andre programmer, hvor man dog skal registreres, hvilket jo koster penge i dyre domme og det har jeg altså ikke lyst til at betale. Her er 2 af dem:

> NoAdware
> Spyware Nuker 2004

Ingen af de øverste har hjulpet tilstrækkeligt. De har kun fundet "mindre" farlige filer, men ikke selve problemet. "Spyware Nuker" har fundet de filer, som forårsager problemet, men igen - det koster penge. Efter sigende skulle HijackThis være et godt program til at fjerne Spyware helt, men jeg har ikke rigtig kunne finde ud af det.

Håber på hjælp, så jeg kan slippe af med det én gang for alle - forhåbentligt :)

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 13-08-04 13:27

CopyPaste din HiJackThis og skriv den enten herinde til Arlet eller gå ind på hans hjemmeside og skriv den ind, så skal han nok hjælpe dig. Han har meget forstand på sådan noget snavs :)

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 13-08-04 13:59

Synes du skulle prøve spy-sweeper fra webroot.. Det er helt klart den mest effektive af dem alle til at fjerne spyware..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-08-04 13:58

Ja send en hijackthis logfil ind!

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 100 point
Dato : 14-08-04 18:07

> NoAdware
> Spyware Nuker 2004

For det første koster de penge og for det andet lægger de selv deres eget spyware ind, så vi skal nok have et kig på den hijackthis, for der ligger sikkert en del spyware på computeren..

Vejledning til hijackthis: http://www.arlet.dk/hjt.htm

Kommentar
Fra : 1HolM1

Dato : 15-08-04 16:31

Til arlet:

Har slettet de 2 dårlige programmer igen og nu lagt det samme indlæg ind på Eksperten.dk under Sikkerhed - Generelt.

Overskriften: Spyware (Prosearching)

Link: http://www.eksperten.dk/spm/529451

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 15-08-04 16:52

Og jeg har tjekket din log og lagt svar der*S*

Godkendelse af svar
Fra : 1HolM1

Dato : 16-08-04 16:23

Endnu en gang tak for hjælpen =)