/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Ændre gif fil - bevare gennemsigtighed?
Fra : miomis
Vist : 1652 gange
200 point
Dato : 13-08-04 10:36

Hejsa

Jeg har en gif.fil, som jeg gerne vil skrive en tekst i/ved/på, men samtidig vil jeg gerne bevare billedet som gennemsigtigt!

Kan det lade sig gøre?

Knuz

Accepteret svar
Fra : dscoop80

Modtaget 210 point
Dato : 13-08-04 10:42

Kan sagtens lade sig gøre!
brug programmet "Adobe Photoshop"...

Her kan du indsætte din nuværende gif-fil og lægge en "layer" oven i hvor du bare
kan redigere denne og så gemme filen igen som gif! :)

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 13-08-04 12:11

Hejsa

Hvor "sejt".....

Desværre kender jeg ikke programmet - kan jeg downloade det gratis?

Kommentar
Fra : steenolsen

Dato : 13-08-04 12:39

Photoshop koster 6-8.000 kroner så nej du kan ikke liiiiiige downloade det nogen steder jeg kender

Du skal dog bruge en form for grafikprogram, der kan fritskrabe så baggrunden bliver gennemsigtig (Transparent).

Er det en animeret gif fil eller blot et enkelt billede? Hvis det er det sidste kan jeg godt fritskrabe det til dig...
Steen

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 13-08-04 13:06

Nu har jeg prøvet at søge på Adobe Photoshop....her kan jeg downloade en gratis version - i 30 dage?
Men et er måske ikke det program?

Min gif (ikke animeret!) er gennemsigtig, men mit problem ligger i, at jeg ønsker at tilføje tekst som fx; links, til top, til bund, hjem.
Og jeg har prøvet i paint - men så forbliver baggrunden ikke transparant......men hvid!

Måske har jeg vildledt dig? sorry.....

Kommentar
Fra : steenolsen

Dato : 16-08-04 10:58

Det er muligt at du kan downloade en prøveversion i 30 dage, hvis du har søgt på Adobe Photoshop og fundet et link til en prøveversion. Så er det bare at komme igang Det fylder dog en hel del, så jeg håber du har en god internetforbindelse
Steen

Godkendelse af svar
Fra : miomis

Dato : 23-10-04 11:14

Hejsa

Nu må jeg vist lukke dette spørgsmål - sorry det har været åbnet så lang tid...åh sløve padde...

Igen skulle det være rimeligt at dele sin point - men det var dig der fik mig på sporet...så tak for svaret dscoop80.

KnuZ Miomis