/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Tabt mobiltelefon
Fra : snusi
Vist : 373 gange
150 point
Dato : 12-08-04 22:19

Hej

Min søn har tabt sin mobil i weekenden Vi lukkede selvfølgelig straks telefonen, men hvordan får vi den igen.
Den kode der står inde bagved batteriet, er det en kode som kun den ene telefon har, eller er der andre måder at bevise på at det er hans telefon?
Vi har en formodning om hvem der har den.

snusi

Kommentar
Fra : Taberen

Dato : 12-08-04 22:24

imei nr er unikt fra tlf til tfl dette ses ved at taste *#06# men dette er højst sandsynligt ikke en mulighed da I ikke kender dette nr i forvejen. Men hvis i har meldt telefonen stjålet så lån tlf 2 sek af den formodede indehaver og ring derefter til politiet og hør om denne mobil (altså imei nr'et) er meldt stjålet. Hvis ja er sandsynligheden for at denne tlf er din søns betragtelig høj.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 160 point
Dato : 12-08-04 22:25

Hejsa
Imie nummer er det sikreste og det står også på den æske telefonen er købt i.
Jeres telefonselskab har det også.
Det er det letteste at bevise ejerskab for telefonen..

Du kan også bede den formode gerningsmand bevise det er hans...

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-08-04 22:34

Imei nummeret skal også fremgå af kvittering/købskontrakt og kontrakten har teleselskabet en kopi af,
Men hør ved politiet hvordan I skal forholde jer angående mistanken om hvem der har telefonen, for det er faktisk ikke lovligt uden videre at forlange at få udleveret telefonen, heller ikke for at tjekke nummeret i den. Det kaldes selvtægt.

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 12-08-04 23:27

Man kan også låse selve telefonen med dette Imei nummer,
ved teleselvskabet, så kan den ikke bruges, med undtagelse
af hvis den bliver taget til et andet land, hvor man ikke er
med i det system.

Held og lykke med mobil jagten...

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 13-08-04 13:24

Opsøger tyven og kræver mobilen udleveret med kvitteringen i hånden.!!!!

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 14-08-04 15:01

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Vi har taget kontakt til hans forældre, og de vil tage en snak med deres søn. Nu håber vi så at der kommer noget positivt ud af dette.

Mange tak for svarene.

snusi