/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Flere DVD'er på en DVD
Fra : dreyer
Vist : 378 gange
200 point
Dato : 12-08-04 22:05

Jeg har efterhånden lavet et par mindre produktioner i form af små film fra familiefester og lignende, som jeg har redigeret og brændt ned på DVD, inkl. menu og hele molevitten.
Jeg kunne dog godt tænke mig at fylde flere af disse små film ned på en enkelt DVD, for at spare lidt på DVD'erne. Desværre er alt kildematerialet væk pga. et harddisk-crash, så jeg har ikke mulighed for at lave en ny menu for på den måde at lægge flere af filmene på en DVD.
Derfor tænkte jeg på om det var muligt at tage alt indhold fra f. eks. to DVD'er (inkl. menuer og det hele) og lægge det på en DVD. På denne ene DVD skulle der så være en overordnet menu, hvor man kunne vælge om man vil gå til den første eller anden films oprindelige menu?
Håber det er nogenlunde klart udtrykt. Ellers kan nedenstående figur måske hjælpe lidt.

DVD m. Film1 ---> DVD m. Film1 & Film2 <--- DVD m. Film2

Kort sagt; kan det lade sig gøre, hvordan og med hvad?
Håber du har et fornuftigt og brugervenligt svar.

Hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-08-04 22:18

Hvis du har et brændeprogram der kan lave menuer, kan det vel ikke være et stort problem? Med mindre de 2 film er for store til een DVD?

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 12-08-04 22:23

Jeg kan godt lave menuer, men er det så muligt at lave en overordnet menu, som så henviser til de to oprindelige DVD'ers menuer? Og i så fald hvordan?

Venlig hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : dreamvision

Dato : 12-08-04 22:55

Kør det hele ned på din harddisk. Brug et brænderprogram der kan lave flere dvd´er i serieforlængelse og lav en overordnet menu til denne serie. Fra denne overordnede menu vil du kunne lave underordnede menuer til hver del af serien, som gennem aktivering vil be´om at isætte den rigtige DVD i maskinen: 1, 2, 3 osv. til fremvisning. Fuldstændig som når der blot benyttes en enkelt disk til undermenuer.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-08-04 22:58

Nu ved jeg jo ikke hvilket program du bruger, men mon ikke der er mulighed for at lægge menuer i flere lag? altså hovedmenuen henviser til de 2 film, du har lavet med menuer og det hele?

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 12-08-04 23:10

dreamvision: Det lyder som en god idé. Kan du nævne en titel eller to på det beskrevne program?
tedd: Jo, det kan man godt. Men kan det lade sig gøre rent teknisk?

Hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-08-04 23:15

rent teknisk? Ja kan da ikke se at der skulle være problemer. Du skal vel bare henvise til hovedmenuen på de enkelte DVD'er? Eller måske er det bare mig der ikke forstår dit spørgsmål rigtigt?

Kommentar
Fra : dreamvision

Dato : 12-08-04 23:37

Du kan gøre som Ted - eller benyt Roxio´s Easy Media Creator (build 7.0.353.0), som har et indbygget DVD Builder feature program, hvor du kan gøre dette som jeg foreslog tidligere. Der findes også andre på markedet. Brug eventuelt google og skriv DVD Builder - du vil hermed få en længere oversigt. (Roxio og Nero er nævnt mestendels!!)

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 13-08-04 11:11

Et program som helt fuldt opfylder dine krav er MyDvd, hvor du kan lave alle de menuer du ønsker.
Eksempel:

Hovedmenu: "sommer", undermenuer : "x1", "x2", "x3"

Hovedmenu: "rejser", undermenuer : "y1", "y2"

osv.
En fuldversion af programmet ca. 200 kr.

ellebye

Kommentar
Fra : larsfriis

Dato : 30-08-04 20:53

Brug TMPGEnc DVDAuthor men det kniber med undertekster hvid det ønskes