Jeg har forandret koderne lidt fra førhen, idet jeg har ændret til at museklik rotation af figurerne istedet for som før x, y knapperne - henholdsvis højre og venstre om. Nu kan jeg ikke lige finde dem jeg benyttede, kun at dette virker, blot ville jeg tilbage til at bruge x, y knapperne istedet for museklik, da det er en større opsætning med mange figurer.
Problemet var som beskrevet at alle figurer roterede samtidig med x, y knapperne, og ikke den som jeg lige havde flyttet (aktiveret) med musen
Jeg har de oprindelige liggende et eller andet sted, men skal lige finde dem. Kan I eventuelt ud fra dette finde en løsning?
På selve frame-linien står:
onClipEvent (load) {
maxRotAngle = 180;
this.rotbutton._rotation = maxRotAngle/100;
}
___________________________________________
På selve figuren (figurerne) som er tillavet som movieclip står:
onClipEvent (mouseMove) {
dorotate = false;
maxrotate = _parent.maxRotAngle;
maxrotatelimit = maxrotate+1;
}
onClipEvent (enterFrame) {
if (dorotate) {
if ((_rotation>-maxrotatelimit) && (_rotation<maxrotatelimit)) {
_rotation += (Math.floor(180*Math.atan2(_ymouse, _xmouse)/Math.PI)+90);
}
if (_rotation<=-maxrotatelimit) {
_rotation = -maxrotate;
}
if (_rotation>=maxrotatelimit) {
_rotation = maxrotate;
}
}
}
___________________________________________
På figuren som er sat til button i movien står:
on (press) {
startDrag("/Fig3");
}
on (release) {
stopDrag();
}
// start rotation
on (release, releaseOutside) {
dorotate = true;
}
// stop rotation
on (press) {
dorotate = false;
}
_____________________________________________
Tak til den som kan hjælpe!!