/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
tomgang seat cordoba 1,6 edition
Fra : windows
Vist : 2023 gange
200 point
Dato : 12-08-04 22:00

i den senere tid har min seat startet fint. men har en tendens til at gå ud lige efter opstart dvs tomgangen sætter ud og motoren går i stå efter ca 30 sek opvarming kører den som en drøm og problemet er løst ,, lige til næste gang den bliver kold så laver den samme fejl igen har haft en computer på men den melder ikke fejl nogen steder har desuden skiftet vandtemparaturføleren da jeg troede det kunne være den som var problemet men heller ikke det har hjulpet jeg ved jeg kan køre ned til den nærmeste seat forhandler men prøver her igennem at få noget hjælp af en seat kender eller måske en som har haft samme problem som mig hilsen en seat ejer

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 12-08-04 22:13

Det lyder umiskendeligt som om din aut.choker ikke virker (ordentligt)?!
Prøv i første omgang at kontrollere/checke dennes funktion med "menneskehænder" og ikke gennem en computer

Mvh
Palle jensen

Kommentar
Fra : openphone_unlock

Dato : 14-08-04 17:22

hej
jeg har ingen erfaring med denne bil
men vist den har insprøjtning
vil jeg tro det er koldstarts ventilen der er defekt
den skal sørge for at motren for ekstra benzin det første stykke tid i kold tilstand
Hilsen Bjarne

Accepteret svar
Fra : seatlars

Modtaget 200 point
Dato : 19-08-04 23:51

Er du 100% sikker på at temp.føleren er OK? Få testeren sat på på dit SEAT-værksted, da det også kan være gasspjældshuset (defekt el. bare tilsodet) ligesom en defekt lambdasonde ikke er ukendt på AEE/ALM motoren.

Kommentar
Fra : windows

Dato : 22-08-04 09:14

temp.føleren er ok den er jo helt ny men har læst i et motorblad mener det var fra maj at det kan være lambdasonde som skal udskiftes men det skulle være en dyr sag at få rep. men det med gas spjæld hus det har jeg ikke tænkt over men efterhånden kan det jo være mange ting der er galt så jeg er kan jeg se på vej til det nærmeste seat værksted en af dagene men tak for alle svarene ps er der seat værksteder man ikke skal gå til ...i kbho mrådet..

Godkendelse af svar
Fra : windows

Dato : 20-10-04 21:16

Tak for svaret seatlars. har imellemtiden købt en ny bil he he .