/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Bukkejagt i Sverige hvordan
Fra : tjubang
Vist : 685 gange
20 point
Dato : 01-07-02 15:51

Her der nogen som har erfaring med hvordan man griber bukkejagt an på en jagt i Sverige, hvor arealet udelukkende består af skov. Skoven består af lysninger med birk og fyr i forskellige højder fra 40 cm til 2 m, lys højskov (fyr og gran) med blåbær og mos som bund vegetation, der er ingen steder hvor man kan få det store overblik bortset fra højskoven.
Jeg har opserveret fejninger fordelt på hele området, men er i tvivl om hvor det er bedst at placere sig under jagten.
jagten ligger imellem vättern og väneren

Accepteret svar
Fra : bo9

Modtaget 20 point
Dato : 02-07-02 10:27

Hej tjubang
Jeg har snakket med en svensk elgjæger, mon ikke det er nogenlunde det samme. Han vælger en sti eller lysning med græs, helst hvor der er et lidt højt punkt med udsigt og så sætter han sig til at vente, og vente længe og man skal virkelig have meget tålmodighed.
Go´fornøjelse
Hilsen Ib