/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Langsomt windows XP
Fra : Pc freak
Vist : 308 gange
50 point
Dato : 12-08-04 19:01

mit windows xp pro er pludselig blevet meget langsomt til selv de simpleste opgaver.

jeg har en AMD 2500+, geforce FX5200 256mb, 1024mb ram og 120gb harddisk med 80 mb ledig.

hvad kan det langsomme windows skyldes???

mvh
Pc freak

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 12-08-04 19:08

Det kan være hardware eller snavs - Tag en ctrl+alt+del - jobliste - processer og hvad optager cpuén mest?
Det er også en god ide at fjerne unødige filer med diskcleanup og så defragmentere- har du gjort det? du finder det ved at hj.klikke dit drev.

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 12-08-04 19:14

jeg har defragmenteret og alt det. det der optager cpu'en mest er AKTIV SYSTEMPROCES.

Kommentar
Fra : blueexblue

Dato : 12-08-04 19:23

Prøv her - det virker - http://www.arlet.dk/ "en langsom computer"

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 12-08-04 19:41

http://www.eksperten.dk/artikler/165 denne guide er også god.
Du kan med fordel optimere din pagefile jvf. http://www.adriansrojakpot.com/Speed_Demonz/Swapfile_Optimization/Swapfile_Optimization_05.htm
Du har ikke problemer med varme?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-08-04 20:13

Har du fået ordtnet problemet ?? ellers skriv msconfig i kør og tryk på fanebladet start i det vindue der kommer frem og sluk for det der kører med i opstarten
mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-08-04 20:14

Ups Det du ikke ønsker med i opstarten og ikke det hele

Kommentar
Fra : xou

Dato : 12-08-04 21:09

det er ret varmt for tiden - se hvor meget din cpu varme er med det her program -
http://www.freefiles.dk/modules/mydownloads/visit.php?lid=245
kig under sensor

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 12-08-04 21:50

Tror det er lidt usandsynligt at varmen skulle have noget at gøre med at den er langsom, men prøv at hente dette program: http://www.cpuidle.de/ og gå under downloades. Min temperatur faldt 10 grader..........

Ellers kunne det være lidt virus...... Ad-aware 6.1 Bare et forslag.....

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 13-08-04 10:43

Prøv at skrive "netstat -n" i en DOS-promt og se om der er mange åbne forbindelser. Hvis du har mere end 10, så kør samme kommando bare uden "-n" for at får vis DNS navne. Hvis der er mangtil servere du ikke ved noget om, så har du en virus/orm/troan der udnytter din pc.

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 13-08-04 14:11

jeg har Ad-aware 6.0 fuldt opdateret. jeg kan ikke få Netstat-n til at virke. min tempperatur er 45 grader og jeg er i tvivl om hvor meget jeg må ændre på sidefilen.

Kommentar
Fra : PepsDK

Dato : 18-08-04 08:16

AKTIV SYSTEMPROCES er sådan set bare den dialog boks du har oppe, når du trykker ctrl+alt+delete ;P

Så den skal du nok se bort fra :)

Kommentar
Fra : PepsDK

Dato : 20-08-04 10:31

Kunne du bruge et af svarene? eller har du yderligere informationer?

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 20-08-04 13:26

det hjalp ikke, men det er ikke sikkert at der er noget man kan gøre ved det.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-08-04 22:33

Installer og kør Sybot som du kan finde her samt en masse andre fede programmer
http://www.freefiles.dk/modules/mydownloads/singlefile.php?lid=305
Mvh Sune

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 22-08-04 09:57

Din sidefile skal være ca 2-2.5 x ramstørrelse.
Du skal fjerne unødige filer med diskcleanup (hj.klik dit drev - egenskaber)
Og så defragmentér
hjalp det?

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 28-08-04 20:17

min side fil er på 1gb så vidt jeg husker (er ik' hjemme nu så kan ik' tjek det) og min ram er på det samme. jeg har diskcleanet og defragmenteret men det er stadig langsomt.