/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
katofelsalat kold
Fra : pause
Vist : 1756 gange
200 point
Dato : 12-08-04 17:14

Hjælp vi skal holde fest, mangler sider på internettet hvor jeg kan finde opskrift til 40 personer til kold katofelsalat.
Hvem kan hjælpe.
pause

Kommentar
Fra : 25

Dato : 12-08-04 17:24

Udskriv opskriftenDenne opskkkrift er til 6 personer

Send opskriften

Gem opskrift

Opskrifts oplysning:
2 har stemt
Opskriftens navn:   Kold kartoffelsalat
Tilføjet:   mandag d. 11. marts
Tilføjet af:   Einnaj
Antal potioner:   6
Kommer fra:   Danmark
Opskriftstype:   Hverdag, Weekend, Fest, Tilbehør
Tidspunkt:   Aftensmad
Energifordeling
Energi   9740 kj
Protein   20%
Fedt   46%
Kulhydrat   34%
Denne opskrift er læst 531 gange og er udskrevet 69 gange.
Ingredienser:
2 1/2 dl ylette eller ymer
2 1/2 dl cremefraiche
2 spsk revet chalotteløg
2 tsk groft salt
hvid peber
2 tsk sød, mild sennep
1 tsk friskpresset citronsaft
750 g små, kogte, faste kartofler
3 spsk frisk, hakket persille
2 spsk frisk, hakket purløg

Kommentar
Fra : 25

Dato : 12-08-04 17:27

Grillkoteletter med grønsagsspyd og kold kartoffelsalat

Hjerteforeningen udgiver slankeguiden Tab dig - og hold vægten. Det gør vi, fordi vi gerne vil hjælpe de mange overvægtige hjertepatienter og andre, der ønsker at tabe i vægt. Mange ønsker flere opskrifter på sund og lækker mad. Men skal man tabe sig, er det ikke altid nok, at maden er sund. Mange er også nødt til at se på, hvor store portioner de spiser. Derfor giver Hjerteforeningen hver uge en ny opskrift, som kan bruges i forbindelse med slankeguiden. Opskriften passer til en familie på 4 personer. Skal du tabe dig anbefaler vi, at du spiser det, der står under "Hvis du vil tabe dig, kan du spise".

God fornøjelse.
HJERTEFORENINGEN

Grillkoteletter med grønsagsspyd og kold kartoffelsalat

Ingredienser
Ingredienser (4 personer):
4 koteletter á ca. 100 g
salt, peber
evt. lidt engelsk sauce eller Worcestershire sauce
Kartoffelsalat :
1 kg faste kogte, pillede kartofler
6 dl ylette
2 spsk. let-mayonnaise
1 tsk. sukker
1 tsk. sennep
1 tsk. salt, peber
1 løg
1 bundt purløg
Grøntsagsspyd:
2 peberfrugter
1 bakke champignon á 250 g
200 g cherrytomater.

Tilbehør: Brød.

Tilberedning:
Skær fedtkanten af koteletterne og grill dem derpå i 3 - 5 min. på hver side. Drys med salt og peber og dryp efter grillning evt. lidt engelsk sauce eller Worcestershire-sauce over koteletterne.
Kartoffelsalat: Ylette, let-mayonnaise, sukker, sennep, salt og peber røres sammen. Løg og purløg hakkes fint (gem lidt purløg til pynt) og blandes i dressingen. De afkølede kartofler skæres i skiver eller terninger, hvorpå disse vendes forsigtigt i dressingen. Smag herefter kartoffelsalaten til med sukker, sennep, salt og peber og stil den gerne køligt i ca. 1 time, inden den serveres. Pynt med lidt purløg lige inden servering.
Grøntsagsspyd: Skær peberfrugterne i store terninger og rens champig-nonerne. Sæt nu skiftevis peberfrugtstykker, champignoner og tomater på grillspyd. Bruges der træspyd, lægges disse i koldt vand i mindst 15 min. før brug. Grøntsagsspyddene grilles, indtil grønsagerne har den ønskede konsistens.
Server koteletterne med kold kartoffelsalat, de grillede grøntsagsspyd og brød.

Hvis du vil tabe dig, kan du spise:
En fjerdedel af koteletterne og grøntsagerne med en ottendedel af kartoffelsalaten.

Energi pr. person: 2800 kJ (670 kcal)
Fordelt på:
Protein 26 %
Kulhydrat 55 %
Fedt 20 % (14 g)

Copyright: Hjerteforeningen, 2003

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 12-08-04 17:32

hej pause
denne her opskrift er godt nok ikke fundet på nettet - jeg har fået den af min mor.
den er til ca. 4 personer, så du må selv gange op (hvis det er en del af en buffet, skal du jo nok ikke bruge så meget:

kold kartoffelsalat (4 pers)

1 kg kogte faste kartofler (pillede - nye eller asparges)
skæres i skiver og lægges i marinade

marinade: ½ dl edikke
1½ dl sukker
1 dl vand
1 revet løg
(marinaden varmes, så sukkeret kan smelte)

kartoflerne må gerne være lune, når de lægge i marinade. skal trække i mindst 2 timer.
lad kartoflerne dryppe af - gem væden !

dressing: 2½ dl. piskefløde (piskes til flødeskum)
200 g mayonaise
salt - peber - karry
2 spsk marinade
bland dressingen og bland derefter kartoftler og dressing. drys med purløg

bland dressingen (synes du den er for fed kan du evt. erstatte med creme-fraiche)

mvh ahtn.

Accepteret svar
Fra : jej123

Modtaget 210 point
Dato : 12-08-04 17:34
Kommentar
Fra : 25

Dato : 12-08-04 17:35

Kold kartoffelsalat med fransk sennep, persille og purløg

Retten er: Salater
Kilde: Ikke anført
Oprindelsesland: Ukendt oprindelsesland

Bestil kødet her og få leveret lige til døren
Ingredienser:
21?2 dl ylette eller ymer
21?2 dl creme frâiche 18% eller 38%
2 spsk revet løg
2 tsk groft salt
2 tsk sød mild fransk sennep
1 tsk citronsaft
750 g små kogte faste kartofler
3 spsk hakket persille
2 spsk klippet purløg
peber
karse til pynt    Tilbehør:
Små frikadeller                 Bland ylette og creme frâiche. Tilsæt revet løg og krydderier.

Skær kartoflerne i ikke for tynde skiver og vend dem i salatsaucen. Stil den koldt og pynt med karse inden serveringen.

tilbage udskriv

Fra:Kommentar Tilføj
Der er ikke tilføjet nogen kommentar til denne opskrift endnu

1    2    3    4    5    6    7    8    9    10    Giv karakter
(1=dårligst, 10=bedst)
Brugernes vurdering af denne opskrift:8.7(3 stemmer)

Opskriften er vist 2164 gange

Kommentar
Fra : pause

Dato : 12-08-04 17:36

hej ahtn.
det bliver nok svært at piske flødeskum til 40 oersoner, jeg har kun et alm. lille køkken, så det skal nok være en nem opskrift.
pause

Kommentar
Fra : 25

Dato : 12-08-04 17:39

t a la mor

Antal personer: 4

Retten er: Diverse Tilbehør

Kilde: Ikke anført

Indsendt af: gismo

Oprindelsesland: Ukendt oprindelsesland

Bestil kødet her og få leveret lige til døren

Ingredienser:

1 kg. kogte kolde kartofler

2 dl. mayonnaise

½ l. creme fraiche 18 %

1 rå løg i små tern

½ agurk

3 tomater

purløg

salt

peber

sukker

Kartoflerne og agurk skæres i små tern. Kartofler, løg og agurk blandes.

Mayonnaise og creme fraiche blandes. Dressingen smages til med salt, peber og en anelse sukker. Purløg (efter smag) blandes i dressingen.

Dressing og kartoffelblanding blandes sammen, og stilles koldt til servering.

Tips:

Når mayonnaise og creme fraiche skal blandes, er det en fordel først at komme mayonnaisen i en skål og derefter røre creme fraiche i lidt efter lidt.
Fra:Kommentar

Kommentar
Fra : 25

Dato : 12-08-04 17:42

Ja, eller køb færdiglavet pisket flødeskum!!!

Kommentar
Fra : pause

Dato : 12-08-04 17:45

jej123.
Tak for svaret det var lige det jeg skulle bruge, også tak til jer andre for hurtig hjælp.
hilsen pause

Godkendelse af svar
Fra : pause

Dato : 12-08-04 17:46

Tak for svaret jej123.