/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Maling af køkkenlåger
Fra : l.Wils
Vist : 619 gange
100 point
Dato : 12-08-04 11:23

Jeg har læst spørgsmål og svar til dette spørgsmål http://www.kandu.dk/dk/spg/5112
Men der er lige to ting jeg mangler svar på. Hvordan maler man kanterne i fyldningslåger
med rulle og hvordan er man sikker på, at der ikke er fetstof på overfladerne, her tænker jeg på det fedtede lag der samler sig på de vandrette flader ?
Hilsen L.W.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-08-04 11:32

Flügger 37 grundrens er godt til klargøring før maling.
Når du afdækker med malertape så maler du først med den farve som ligger under - venter lidt - og maler med den nye kantfarve - tapen skal tages af inden det tørre for meget.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 12-08-04 11:51

Når jeg maler lidt vanskeligt tilgængelige kanter maler jeg først kanten med pensel så malingen kommer ind i alle kroge og derefter kører jeg rullen hen over mens det er helt vådt endnu.
Det bedste er at male den slags kanter først og mankan så aftørre maling der er gået ud over kanterne med en klud hvor der er det relevante opløsningsmiddel på så der ikke bliver ujævnheder på grund af halv eller helt tørret maling. Hvis kanterne skal have anden farve kan du gøre som emesen skriver.

Godkendelse af svar
Fra : l.Wils

Dato : 12-08-04 12:06

Tak for svaret BjarneD.
Det var lige det jeg skulle vide.
Da det var gode svar fra jer begge burde i have delt Poingene,
men det må vente til en anden gang
MVH.
L.W.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-08-04 12:11

Jeg tror nok at emesen og jeg er to alen af et stykke og vi optræder ofte i samme spørgsmål og forhåbentlig deles sol og vind lige.
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-08-04 13:08

Nemlig - bare du kan bruge det.
Eyvind.

Kommentar
Fra : l.Wils

Dato : 12-08-04 17:18

Den er fin Jeg stiller lige et spørgsmål mer!
Se under farvevalg.
Mvh.
L.W