/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
rengøring af brændt træ
Fra : sidal26
Vist : 854 gange
50 point
Dato : 12-08-04 11:08

Jeg fik igår sat stegepanden for tæt på en træliste ved komfuret med det resultat at der nu er et brændemærke! Hvordan får jeg fjernet det?. Listen er hvidpigmenteret og lakeret.

Og jeg bor til leje i en fremlejet lejlighed, hvor udlejer nok ikke sætte pris på sådan en "svitser"

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 60 point
Dato : 12-08-04 11:19

Du må i gang med sandpapiret.
Når der kommer et brændmærke i træ, har man jo fysisk ændret træet, og det kan ikke fjernes med kemikalier eller lign.

Desværre skal du slibe steder, samt et godt stykke rundt om, så det ikke ses at du har slebet et stykke af listen.
Derefter "males" og lakeres.

Drejer det sig om en standard træliste, vil jeg foreslå at du måske skifter hele listen, da det vil give det pæneste resultat.
Skiftes listen bliver det tit pænere end man kan reparere, det er også langt hurtigere.

Godkendelse af svar
Fra : sidal26

Dato : 17-08-04 13:53

Tak for svaret thulin. og undskyld det tog så lang tid med accept af svar