/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Tilslutning af T65 til computer
Fra : twm
Vist : 339 gange
20 point
Dato : 01-07-02 11:06

Jeg kan ikke få min Ericsson T65 til at forbinde med computeren via mit netop indkøbte kabel.

Jeg har downloaded software på Ericssons hjemmeside, og det er blevet instaleret på PCen, kablet er forbundet og computeren søger efter mobiltelefonen. Men jeg kan ikke få forbindelse!

Er der nogen der har haft lignende problemer? Hvad gør jeg galt? Er det virkelig kablet eller er jeg bare amatør? Kan telefonen være låst, således at jeg skal synkronisere min kalender via WAP?

mvh. TWM

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-07-02 10:39

"twm" <twm.news@kandu.dk> wrote:

>Jeg kan ikke få min Ericsson T65 til at forbinde med computeren via mit
>netop indkøbte kabel.
>
>Jeg har downloaded software på Ericssons hjemmeside, og det er blevet
>instaleret på PCen, kablet er forbundet og computeren søger efter
>mobiltelefonen. Men jeg kan ikke få forbindelse!
>
>Er der nogen der har haft lignende problemer? Hvad gør jeg galt? Er det
>virkelig kablet eller er jeg bare amatør? Kan telefonen være låst,
>således at jeg skal synkronisere min kalender via WAP?

Er det et originalt Ericsson kabel? Jeg har hørt om problemer med 3.
parts kabler og de nyere Ericsson med to cpuer.

Peter

Kommentar
Fra : twm

Dato : 01-07-02 13:28

Ja det er et originalt RS232 - DRS-11

Kommentar
Fra : twm

Dato : 01-07-02 13:30

Hej Peter

Tak for dit indlæg - Det er et originalt kabel til seriel porten.

mvh. Thomas

"Peter Rongsted" skrev d. 01-07-02 10:39 dette indlæg :
> "twm" <twm.news@kandu.dk> wrote:
>
> >Jeg kan ikke få min Ericsson T65 til at forbinde med computeren via mit
> >netop indkøbte kabel.
> >
> >Jeg har downloaded software på Ericssons hjemmeside, og det er blevet
> >instaleret på PCen, kablet er forbundet og computeren søger efter
> >mobiltelefonen. Men jeg kan ikke få forbindelse!
> >
> >Er der nogen der har haft lignende problemer? Hvad gør jeg galt? Er det
> >virkelig kablet eller er jeg bare amatør? Kan telefonen være låst,
> >således at jeg skal synkronisere min kalender via WAP?
>
> Er det et originalt Ericsson kabel? Jeg har hørt om problemer med 3.
> parts kabler og de nyere Ericsson med to cpuer.
>
> Peter

Kommentar
Fra : missepjevs

Dato : 01-07-02 19:18

ostmiavebøvsen hedder det rigtige eericon kabel

Kommentar
Fra : missepjevs

Dato : 01-07-02 19:18

ostmiavebøvsen hedder det rigtige eericon kabel

Kommentar
Fra : missepjevs

Dato : 01-07-02 19:18

ostmiavebøvsen hedder det rigtige eericon kabel

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-07-02 19:31

Hvad koster sådanne et kabel ??

"twm" <twm.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:WYWT8.99865$N46.2554228@news010.worldonline.dk...
> Hej Peter
>
> Tak for dit indlæg - Det er et originalt kabel til seriel porten.
>
> mvh. Thomas
>
> "Peter Rongsted" skrev d. 01-07-02 10:39 dette indlæg :
> > "twm" <twm.news@kandu.dk> wrote:
> >
> > >Jeg kan ikke få min Ericsson T65 til at forbinde med computeren via
> mit
> > >netop indkøbte kabel.
> > >
> > >Jeg har downloaded software på Ericssons hjemmeside, og det er blevet
> > >instaleret på PCen, kablet er forbundet og computeren søger efter
> > >mobiltelefonen. Men jeg kan ikke få forbindelse!
> > >
> > >Er der nogen der har haft lignende problemer? Hvad gør jeg galt? Er
> det
> > >virkelig kablet eller er jeg bare amatør? Kan telefonen være låst,
> > >således at jeg skal synkronisere min kalender via WAP?
> >
> > Er det et originalt Ericsson kabel? Jeg har hørt om problemer med 3.
> > parts kabler og de nyere Ericsson med to cpuer.
> >
> > Peter
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 20 point
Dato : 04-07-02 13:34

"twm" <twm.news@kandu.dk> wrote:

>Hej Peter
>
>Tak for dit indlæg - Det er et originalt kabel til seriel porten.

Prøv at gå ind i kontrolpanelet - Phone Monitor Options. På fanebladet
COM Ports skal du sikre dig, at den com-port du benytter er enabled.

Hvis det ikke hjælper, så gå ind i den mappe, hvor du installerede
Ericsson Phone Monitor (EPM), og kør programmet setdbgout.exe. Sæt
flueben i de to øverste bokse. Lidt længere nede til højre, kan du vælge
hvad du vil se. Sæt alt til 2 (så får du mest information) og tryk OK.

Når du forbinder telefonen, skal der dukke et vindue op, som viser hvad
der sker mellem telefonen og pc'en. EPM vil først tjekke hvilken model
du har tilsluttet. Med en T68 tjekker den derefter, at tiden i telefonen
stemmer overens med uret i pc'en.

Hvis der aldrig kommer et vindue med debug info, kan com-porten være
disabled i pc'ens BIOS.

Peter

Kommentar
Fra : twm

Dato : 10-07-02 10:57

Det viste sig at telefonen ikke fungerede - jeg har således fået en ny af Ericsson. Nu kan jeg uden problemer og enkelt synkronisere med Outlook.

Der var en ganske god service via Ericssons hjemmeside, hvor mine spørgsmål blev besvaret hurtigt og kompetent. Endelig fik jeg telefonen tjekket på i Service centret på Hovedbanegården, hvor jeg også fik en god service.

Efter en række problemer er historien endt ganske lykkeligt. Tak for gode indlæg.
mvh. TWM

Godkendelse af svar
Fra : twm

Dato : 10-07-02 10:58

Tak for svaret Peter Rongsted.