/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Afmærkning af fiskeredskaber
Fra : vagn2901
Vist : 2417 gange
50 point
Dato : 12-08-04 08:30

Hvordan afmærker man en åleruse med navn og fiskerinummer. Hvad skal man have fat i og hvor køber man mærkeudstyr (Storkøbenhavn).

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-08-04 11:30

Jeg kan se når jeg sejler forbi at folk bruger forskellige materialer, plastikskilte hvor der er skrevet med tusch eller gult papir lukket med plastlaminat.
Her er et uddrag fra bekendtgørelsen:
Citat
§ 25. Ethvert faststående fritidsfiskerredskab skal på et synligt sted over vandet være forsynet med et forsvarligt fastgjort mærke med brugerens navn og adresse, skrevet med 1 cm høje, tydeligt læselige blokbogstaver på og med saltvandsbestandigt materiale. Mærket skal være gult.

http://www.fd.dk/
http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/B19990099005-REGL

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-08-04 11:37
Accepteret svar
Fra : Splitcane

Modtaget 50 point
Dato : 13-08-04 15:19

De fleste grejbutikker har såkaldte "Gule mærker" som du skal bruge. Ellers prøv i en skibsproviantering, her vil de helt sikkert have det fornødne udstyr.
Desuden kan fiskeriinspektoratets hjemmeside oplyse om alle detaljer, der ikke fremgår af den brochure du kan få på posthuset (husk det skal være den til fritidsfiskeri og at du ikke behøver at indløse "lystfiskertegn" hvis du også ønsker at fiske med stang og snøre).

Godkendelse af svar
Fra : vagn2901

Dato : 16-08-04 11:17

Tak for svaret Splitcane.