/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvor blev Stifinder af?
Fra : 285
Vist : 355 gange
40 point
Dato : 01-07-02 10:34

Mens jeg brugte Internet Explorer 5x, havde jeg altid Stifinder liggende opslået på mit skrivebord, men nu har jeg skiftet til Internet Explorer 6 - og Stifinder er pist-væk. Jeg er ret sikker på, at de to ting må høre sammen på en eller anden måde, men hvordan får jeg Stifinder til at lægge sig automatisk på skrivebordet ved opstart?

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 01-07-02 10:42

hej 285,

det ka' du bl.a. ved at lave en genvej og kopiere den til dit Skrivebord...
tryk på start --> programmer --> afhængigt af hvilket Version af Windows du bruger, plejer stifinderen enten at ligge direkte i menuen programmer eller i Tilbehør...
men når du finder Stifinderen, skal du højreklikke på den... og trykke på "opret genvej" herefter ka' du trække den ud på dit Skrivebord at ligge...

Håber det ka' bruges...

Mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 50 point
Dato : 01-07-02 10:47

Hej 285,

Jeg kom vist til at læse dit spørgsmål forkert... hvis du vil ha' at den skal åbne stifinder når windows startes... skal du ta' den genvej som er beskrevet ovenover og så flyttet den hen til følgende kategori på menuen start -->

Start --> programmer --> Start... her ligger de filer der bliver aktiveret ved windows opstart, du ka' trække din genvej herop... og så skulle stifinderen gerne starte sammen med windows...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-07-02 09:41

> Mens jeg brugte Internet Explorer 5x, havde jeg altid Stifinder liggende
> opslået på mit skrivebord, men nu har jeg skiftet til Internet Explorer
> 6 - og Stifinder er pist-væk. Jeg er ret sikker på, at de to ting må
> høre sammen på en eller anden måde, men hvordan får jeg Stifinder til at
> lægge sig automatisk på skrivebordet ved opstart?som er tydeligt ømt, hvis
> vi for søger at rense det.
> Hun virker ikke videre generet af den, leger og spiser fint, er dog lidt

Der må vist en røntgenundersøgelse til, hun har sgu da slugt stifinderen!

mvh
ha

Godkendelse af svar
Fra : 285

Dato : 01-07-02 11:10

Tak for svaret strarup. Meget fint! )

Kan du også klare denneher?: Hvergang jeg tænder min computer, starter den automatisk MSIE6, og det er jeg grundigt træt af. Jeg vil IKKE have, at Internettet startes, før jeg giver lov. Hva' er der galt?

Mvh 285

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 01-07-02 11:18

Hej 285,

har du evt. set efter om den ligger i den samme kategori som der hvor jeg foreslog dig at puttet din Stifinder genvej i?
hvis den gør ka' du slette genvejen til I.E. der...

nu ved jeg ikke lige med hvilken version af windows du køre, men i Windows 98 er der en mulighed der hedder "MSconfig" hvor du slå programmer fra der startes op sammen med windows...
tryk på start --> kør --> og skriv "msconfig" og så tryk ok...

jeg ikke sikker på hvordan det er i W2k eller XP...

men ellers håber jeg at der andre herinde der ka' hjælpe dig... da jeg ska' til at afsted og først er tilbage om et par dage...

håber det ka' bruges...

Mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : 285

Dato : 01-07-02 11:26

Hej Strarup!
IE står ikke i 'startblokken', og findes heller ikke under Msconfig (ja, jeg kører Windows 98). Har du en tredie mulighed?
Mvh 285

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 01-07-02 12:01

Hej 285

Har du downloadet freeware-versionen af programmet "Sandra"? I så fald har du også installeret et lille lusket program, som hedder n-Case, og som netop aktiverer din browser, fordi det har til opgave at sjaske skærmen til med pop-up-vinduer. I så fald er løsningen, at du afinstallerer Sandra. Du kan også afinstallere n-Case seperat, men så virker Sandra ikke.
Ellers har jeg ikke nogen forklaring på dit problem.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-07-02 13:30

ha skrev:

>> Hun virker ikke videre generet af den, leger og spiser fint, er
>> dog lidt
>
> Der må vist en røntgenundersøgelse til, hun har sgu da slugt
> stifinderen!

Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig, men langtfra fejlfri løsning"

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Kommentar
Fra : 285

Dato : 01-07-02 15:07

Hej Rellom!
Tak for forsøget. Jeg FIK faktisk Sandra installeret nogenlunde samtidig med, at min browser begyndte at føre sig frem, så 'hun' blev straks afinstalleret, men problemet er uændret. Har du et andet forslag?
Mvh 285

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 01-07-02 18:44

Desværre nej, men prøv at lægge problemet ud som et nyt spørgsmål, så er der sikkert flere, der får øje på det.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 01-07-02 18:48

Er du forresten sikker på, at n-Case røg med ud, da du afinstallerede Sandra? Tjek lige det i første omgang.

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 02-07-02 02:16

Hvad stifinderen angår, så højreklik på START!

Kommentar
Fra : 285

Dato : 02-07-02 09:09

Til Rellom!
Jeg véd ikke præcis, om n-Case er røget med ud, da jeg afinstallerede Sandra, men filen findes ikke, når jeg søger under filer og mapper, men måske har den også et andet navn?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 02-07-02 17:04

Ikke mig bekendt. Så kan jeg desværre ikke hjælpe dig. Det er der dog med stor sandsynlighed andre der kan, hvis du oprretter et nyt spørgsmål. Så prøv i hvert fald det.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-07-02 00:59

285 wrote:
> Mens jeg brugte Internet Explorer 5x, havde jeg altid Stifinder
> liggende opslået på mit skrivebord, men nu har jeg skiftet til
> Internet Explorer 6 - og Stifinder er pist-væk. Jeg er ret sikker på,
> at de to ting må høre sammen på en eller anden måde, men hvordan får
> jeg Stifinder til at lægge sig automatisk på skrivebordet ved
> opstart?
>
Lav en ny genvej til stifinderen og pladserer den i Startknappen/Programmer/Start.

mvh
Henning