/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
DC-Tronic (QXL)
Fra : Taberen
Vist : 553 gange
40 point
Dato : 12-08-04 00:09

Jeg har bevidnet et groteskt svindel nummer på QXL.dk som forekommer gang på gang, og den uvidende dansker falder pladask i, med begge fødder, for DCtronics opreklamerede "super projektore" de sælger uden mindste pris. Det er projektore som er udgået af produktion og størrelses mæssigt har vi med noget af gøre der er en smule større end en ølkasse, altså enorme projektorer. Men ydeevnen er ikke engang halv så dårlig som standard projektorerne i dag.
For at sige det rent ud - de STINKER de projektor de sælger gennem QXL.dk hold jer fra dem.!!!
De sætter en annonce op hvor de skriver hvor super god denne projektor er. Det er absolut ikke rigtig. De skriver ydermere at der "stadig" er garanti på projektoren. NEJ - projektoren er rigtig gammel sååå, men de yder 3 mdr. garanti det er noget andet. Det mest fuskede er deres "nypris" annoncering - Nypris 45.000 - 50.000.. NEJ i dag kan man erhverve sig en projektor til næsten ingen penge men en langt større ydeevne.
Firmaets annoncering strider imod markedsføringslovens § 1 og det er med stil..
Det er bl.a. heller ikke lovligt for den lokale slagter at skrive et skilt hvorpå der står: Kød i 500 g bakker. Fru hansen kommer hjem og vejer kødet og det viser sig at der kun er 200 g kød, fru hansen brokker sig til slagteren som svarer med: "Jamen der stod i 500 g bakker ikke at der var 500 g kød." Den går ikke - QXL er af den overbevisning at når de skriver "nypris" så fremkommer det at det var hvad den kostede da den var på markedet ikke den akkuelle nutids nyværdi.
Firmaet vil heller ikke ta deres projektor tilbage, selvom man overholder sine 14 dages returret ved køb over nettet.
Det burde ikke være nødvendigt at komme med en masse juridisk pladder for at få firmaet til at ta varen tilbage. De gi´r sig bare ikke. Det er et firma i mega ond tro da de godt ved at folk har større forventninger til projektoren de byder på og den måde de annoncere det.

Er det på nogen måde muligt at få skovlen uden et sådanne fusker-firma???

Ellers vil jeg bare levere mit budskab, som du nok allerede har fattet - Hold dig for guds skyld fra DC-tronic et ondt ondt og meget umodent firma..!!!

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 12-08-04 00:20

En henvendelse til Forbrugerklagenævnet kan måske få sådan "mishandling" af kunder stoppet.
Men det kræver at du selv er part i sagen.

http://www.forbrug.dk/omforbrugerneshus/organisering/2/om-fkn/disse-klager-behandler-forbrugerklagenaevnet/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-08-04 00:26

Er der ikke en karakterbog på QXL hvor du kan skrive.
Personligt fatter jeg ikke, at de der den ene dag kan stå og være prisbevidste i supermarkedet, den næste dag køber tvivlsomme produkter på netauktioner.
Det er jo oplagt, at det ikke er nødvendigt at sælge kvalitetsvarer på så s uigennemsigtig vis.
Det er tydeligt at med de indlæg der dukker op her fra tid til anden så er der i flere tilfælde tale om firmaer (ofte enmands) der omgår almindelige markedsføringsregler ved at sælge varerne på auktion.
Jeg har på fornemmelsen, at markedsføringsloven kun gælder i begrænset omfang i den slags handler og nypris ja det er den pris en vare var sat til da den var ny og er der en der fået et gammelt støvet restparti så er det da smart at fortælle hvad det har kostet for de har jo været meget dyre.
Du kan klage til forbrugerombudsmanden, men umiddelbart er det nok ikke besværet og ærgrelserne værd.

Kommentar
Fra : Taberen

Dato : 12-08-04 00:27

Det var også min intension men det er ved at være lidt sent.. Det er en lang historie, men jeg beholdt projektoren fordi jeg lod mig overtage, det må være noget med dårligt selvværd tror jeg. For jeg havde 100 % vundet sagen, jeg snakkede endda med en advokat som straks henvendte mig til forbrugerklagenævnet og jeg har stadig nedtur på over at jeg ikke gjorde noget ud af det. Men jeg har nu haft den i snart 2 mdr så sagen er en smule forældet vil jeg mene.
Så jeg ønsker bare at skabe så meget dårlig omtale om det ovenstående firma som muligt da det klart er berettiget.

(Er det overhovedet lovligt at omtale andre firmaer dårligt på den måde - nu er jeg jo civil så det er det vel el. hva?)

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 12-08-04 00:47

Vil bare lige sige at jeg af ukendte årsager er blevet opsagt fra qxl pga. misbrug ??
var kun tilmeldt og har hverken købt eller solgt hos dem. begrundelsen kunne jeg selv se i deres regler,
et reglsæt på størrelse med en lille bog.
Jeg gad ikke at læse dette da jeg jo er 'smidt ud'
alt hvad jeg modtager fremover fra dem vil jeg betragte som spam.

Natmaden

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-08-04 07:51

Du kan jo stille spørgsmål til sælger, der kan læses af andre, på en sådan måde
at ev. nye købere holder sig væk.