/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
udtynding i salatrækkerne
Fra : jabco9240
Vist : 860 gange
50 point
Dato : 11-08-04 22:15

Hej!

Har netop sået salat, og allerede nu er der dukket 2-3 cm lange salatblade op af jorden - hvornår skal man tynde ud? Allerede nu eller først senere - i så fald HVORNÅR senere?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 11-08-04 23:02

Tynd ud i planterne, inden de bliver for store. Ellers får man ikke nogle ordentlige hoveder.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-08-04 23:22

Når bladen er 7-8 cm høje er passende tid at tynde ud. og så er de så store, at du også kan bruge det du fjerner i rækken.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 11-08-04 23:32

Her er flere gode råd, bl.a. om afstand mellem planterne i rækken.

http://www.havenyt.dk/artikler/koekkenhaven/groensager/rodfrugter/538.html

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 11-08-04 23:35

Brugsanvisning med billeder
http://www.haveselskabet.dk/ShowPage.t?pageID=891

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 12-08-04 06:44

Du kan sagtens begynde nu, og gøre det på den måde, at de der bskal fjernes, graves op, og plantes et andet sted, med den rigtige afstand. Disse vil sandsynligvis blive sinket en lille smule i udviklingen, og du vil få en spredning på hvornår de skal høstes. DE der står lidt tæt, vil også vente med at udvikle sig.