/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
10. kl. eksamen
Fra : Nik_
Vist : 330 gange
20 point
Dato : 11-08-04 21:31

Skal man til skriftlig eksamen i tysk i 10.? (selvfølgelig når man har valgt det)

mvh. nik

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 30 point
Dato : 11-08-04 21:45

NEJ, du skal ikke gå til eksamen i tysk, hvis du ikke har lyst. Det bestemmer du selv. I Folkeskolen skal du selv tilmelde dig de fag som du har lyst til at gå til eksamen i.

Jeg er gift med en "Overlærer i Folkeskolen", jeg spurgte hende, så svaret må være rigtigt.

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 11-08-04 21:47

Hun siger, at selv om du har tilmeldt dig eksamen i et eller andet fag, og fortryder det på eksamensdagen, kan du stadig melde fra.

mvh
Frank

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-08-04 21:50

I folkeskolen er det ikke eksamen, men afgangsprøver og du kan selv bestemme.

http://www.danmark.dk/portal/page?_pageid=34,327937&_dad=portal&_schema=PORTAL

Godkendelse af svar
Fra : Nik_

Dato : 12-08-04 14:31

Tak for svaret Franksp.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-08-04 03:45

Ja Frank og Kone, sådan er det jo så; åbenbart. Noget andet er om man synes at det er en god ide at overlade en så stor beslutning til en 9-10 kl. elev? Hvis de i forvejen ved at de har den mulighed, ville det jo nemt kunne få dem til at "sløje af på den" i det daglige arbejde. Jeg er ikke i tvivl om, at hvis JEG havde haft de muligheder da jeg var 15-16 år gammel, så havde jeg squ udnyttet dem. Til at lave en masse fis&ballade og så var jeg IKKE kommet ud af folkeskolen med 10 i gennemsnit! Tænk på hvordan andre pattedyr "opdrager" deres unger! Jeg mener det er naturbetinget at "unger" skal vejledes sålænge de ikke er i stand til at klare sig selv. Sælunger der mister deres Mor, dør af manglende indlæring/beskyttelse.