/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Karburator.
Fra : brinkland
Vist : 581 gange
75 point
Dato : 11-08-04 20:34

Har lige købt en almindelig original lovlig karburator til min peugeot buxy.
Foran på den, sidder tomgangsskruen.
Bagved sidder endnu en skrue man kan stille på, den er meget høj- sidder ligesom på en gummislange og øverst en skrue.
Hvad er det for en ? har prøvet at skrue på den, men der sker intet.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-08-04 21:10

Der er altid en stor fingerskrue, enten af plast eller med riller til fingerne, den løfter gasspjældet, og kaldes tomgangsskruen, da den jo kan få motoren til at gå hurtig eller langsom i tomgang.
Så er der en anden stilleskrue, den der kaldes luftskruen/Tomgangsblandningsskrue, det er den der leder luften ind gennem en af de små huller foran i indsugningshullet og til en speciel lille strålespids, der skal give benzin udenom gasspjældet, og kun når det er lukket ned, altså i tomgang. Den skrue har som sagt kun virkning ved tomgang, og skal kun stilles på ved tomgang, grundindstillingen er 1 1/2 omg. ud.
http://www.kandu.dk/dk/tip/8692

Er det en Delorto 17,5 mm PHBN ?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : brinkland

Dato : 11-08-04 22:04

Jeg ved ikke hvad det er for karburator, tror det er en standard karburator til peugeot buxy.
Hvilken karburator kan du anbefale til en 47mm cylinder ?.

Ellers tak for svaret.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 75 point
Dato : 11-08-04 22:42

Tja, det er fint med alt mellem 20-26mm, feks. 21mm delorto og Amal,( http://www.west-import.dk/ ) men det er smartest at sikre sig at den lige passer på den 47mm cylinder/membran, som du lige har. Ligeledes er det da også smartest at din automatchooker passer på den, eller at den leveres med autochooker hvor dit stik passer på, så ring og snak med dem du har købt cylinderen af. Jeg syntes nemlig det er dumt at have en manuel chooker, da man tit ikke kan få hånden der ind, eller ikke kan montere et chookertrækkabel nogen steder.
Hvis du ikke endnu har købt tunsættet, så køb en færdig pakke, eller i det mindste et sæt som er afprøvet sammen.
Sæt: Cyl/stempel/karburator/udstødning, og så skal skiven i variatoren selvfølgelig være fjernet.
Senere kan man vælge en event. variator og kobling, men det er altså ikke absolut nødvendig.
Rem bør skiftes hvis den har kørt mere end 4000km.
Hvis man kører hårdt, og vil lege hele tiden, feks. at få den på baghjul, skal også krumtap skiftes.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : brinkland

Dato : 13-08-04 21:45

Tak for svaret pallebhansen.