/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Rullegardin kører rykvis
Fra : marcussen1
Vist : 564 gange
100 point
Dato : 11-08-04 19:45

Jeg har købt en ny harddisk og har installeret den med WIN XP PROF og alt er, som det skal være, bortset fra når man bruger rullegardinet kører det ikke glidende som normalt, men i ryk. Er der nogen, der kender problemet, og hvad skal jeg evt gøre for at det "ruller" normalt?
MVH
Niels

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-08-04 20:06

Mener du scroll-hjulet - så skal du lige indstallere musprogrammet og så sætte bevægelsen for hjulet til 1

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 11-08-04 20:17

emesen....
nej det er ikke kun scrollhjulet, det er også når jeg klikker på pilen forneden på den højre bjælke

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-08-04 20:20

Det må bestemt have noget med indstillinger for grafikkortet at gøre med mindre du da også har problemer med andre ting.
Jeg kan ikke sige hvad det er for der lidt mange muligheder.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-08-04 20:21

Så kan det være driveren til dit skærmkort/skærm/skærmindstilling.
På din nye HD skal alt jo indstalleres igen. Du har sikkert en CD med drivere som hører til comp.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-08-04 20:24

Har du været i >h-klik denne comp>egenskaber>harsware>enhedshåndtering>
er der nogen gule markeringer / passer teksten til din skærm/skærmkort

Kommentar
Fra : boegvad

Dato : 12-08-04 00:43

Ej, nu må I stoppe! Det har på ingen måde noget med harddisken at gøre og heller ikke med grafikkortet! Selvfølgelig skal den rykke når du bruger scroll-hjulet på musen, ellers kan du jo sidde og dreje flere km på hjulet hvis du skal læse flere sider. Så svaret er altså at den allerede ruller 'normalt'!

Hvis du holder L-museknappen nede over pilene i scroll-bjælken så køres der vel også ned over siden! Men hvis du absolut vil sidde og dreje som en gal, så kan du prøve at sætte linieantallet ned under kontrolpanel>printere og anden hardware>mus>hjul

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 12-08-04 08:39

I har alle ret, på nær det med HD.

Flytter siden sig lissom i (større) ryk, så der ikke er en "glidende overgang", er det grafik kortet du skal ins. igen.

Flytter den sig i små fine faktisk ikke synlige ryk, men mere glidende, er det normalt.

mvh
Taliskoko

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-08-04 08:46

Også det med HD hvis den er alene og ny, med mindre alt er kopieret over.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-08-04 08:53

prøv>funktioner>internetindstillinger>avanceret>og se om du har et flueben i >brug jævn rulning,vis ikke, så prøv at sætte et i.
Manse9933

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 14-08-04 14:48

Der er desværre ingen af svarene, der kunne bruges (jeg kunne bruge), men tak for indsatsen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-08-04 17:00

marcussen1>
Drivere - det skal være de rigtige drivere, før det virker optimalt.
XP har de fleste standarddrivere med - men det er ikke altid de rigtige.
Motherboard
skærmkort
Skærm
Mus (så den kan indstilles ordentligt)
lydkort
Du har vel nogle CD-rom som følger med disse ting til comp.

Accepteret svar
Fra : taliskoko

Modtaget 100 point
Dato : 14-08-04 17:18

Prøv at gå ind i Enhedshåndtering og se om enheden Skærmkort fungere korrekt eller om den er gal. Er den det skal du installere driverne til kortet igen igen.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 14-08-04 17:29

Alle "rullegardiner" som du kalder dem, "hakker" i det hvis du scroller med musen. Du kan bare gøre flg. for at få dem til at køre glidene:

1. Hold musemarkøren over "rullegardinet".
2. Tryk på venstre museknap, og hold den nede.
3. Træk musen nedad.

Så vil "rullegardinet" køre glidene.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-08-04 17:33

Eller hvis du har logitech scroll mus og indstalleret medfølgende program.
Tryk på hjulet og den glider i den hastighed du ønsker.

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 21-01-05 14:26

Tak for svaret taliskoko.