/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
parketgulv
Fra : Lightyear
Vist : 844 gange
100 point
Dato : 01-07-02 00:21

Jeg har et parketgulv i stuen hvor brændeovnen står, her foran har 2 stave rejst sig af varmen og de skulle gerne ned igen.
gulvet er ubehandlet, kun vasket med sæbespåner, jeg kan få stavene ned ved at lægge en våd klud på 1 døgns tid men de rejser sig igen når de tørrer, skal man prøve med olie elller .........

mvh

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 01-07-02 15:24

Jeg tror det kræver at du får en fagmand til at kigge på det.

Når først gulvbrædderne begynder at stå op, er det fordi træet har slået sig og så er der ikke meget man på egen hånd kan gøre for at de bliver lige igen.

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 100 point
Dato : 01-07-02 20:09

Køb en god trælim (f.eks. Bostik, der skummer ved tørring).
Lidt lim ind under de løse stave og meget kraftig vægt ovenpå med et stykke
træ imellem. 2 timer og problemet er løst. Overskydende lim fjernes let med
et stemmejern.
Held og lykke.

"Lightyear" <Lightyear.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:hpLT8.99792$N46.2542890@news010.worldonline.dk...
> Jeg har et parketgulv i stuen hvor brændeovnen står, her foran har 2
> stave rejst sig af varmen og de skulle gerne ned igen.
> gulvet er ubehandlet, kun vasket med sæbespåner, jeg kan få stavene ned
> ved at lægge en våd klud på 1 døgns tid men de rejser sig igen når de
> tørrer, skal man prøve med olie elller .........
>
> mvh
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Godkendelse af svar
Fra : Lightyear

Dato : 15-07-02 19:00

Tak for svaret Egon Svane.
Ja det tog lidt tid skulle lige have ferien overstået, men rådet virker efter hensigt

mvh..