/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
hurtig afrimning af fryser ??
Fra : hellobal1
Vist : 1669 gange
100 point
Dato : 11-08-04 12:12

Er der nogen der har et godt tip til hvordan man hurtigt og effektivt kan afrime en skabsfryser (3 skuffer) ??

Kommentar
Fra : sm7sgb

Dato : 11-08-04 12:14

måske du kunde bruge en hårtørrer

/sgb

Accepteret svar
Fra : bauchmann

Modtaget 110 point
Dato : 11-08-04 12:16

En skål med kogende vand. Husk at lukke fryseren.
Torben

Kommentar
Fra : sm7sgb

Dato : 11-08-04 12:16

øh.. du ska såføligt slukke før strømmen først!!

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 11-08-04 12:17

Ja: Hvis du har en støvsuger, hvor du kan sætte slangen på udblæsningen, så kan du med slangen næsten spule rim- og islag væk. Sørg for, at der er skål til smeltevandet og bred for en usikkerheds skyld aviser eller håndklæder ud til vandet også. Når først der går hul, sker tingene forbløffende hurtigt.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : Christianth

Dato : 11-08-04 12:22

brug en hårtørrer! det er helt klart det nemmeste... sluk for fryseren og så bare gå i gang med hårtørreren for fuld udblæsninng. du kan evt. bruge en paletkniv eller lign. til at fjerne rimfrosten helt....

Godkendelse af svar
Fra : hellobal1

Dato : 11-08-04 12:23

Tak for svaret bauchmann.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-08-04 12:26

Brug af støvsugere, hårtørrere og diverse andre apparater der giver en del varme fra sig, kan ikke anbefales.
Du må i hvert fald ikke f.eks. lægge en tændt hårtørrer ind i fryseren og lukke lågen til.
Årsagen er, at det kølemiddel der er i rørene i fryseren, er en flydende gasart, som ikke behøver særlig stor varmepåvirkning før det udvider sig så meget, at fryseren eksploderer.

En skål med varmt vand, og lågen åben, er det eneste forsvarlige at bruge.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-08-04 12:31

sm7sgb,hvis der bliver lukket for strømmen virker håtøreren jo ikke
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : sm7sgb

Dato : 11-08-04 12:42

keldd> kan man ikke få en hårtører på batteri(jeg mener at jeg har set en på søstrerne green), ellers kan man jo bruge en nødgenerator

/sgb

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-08-04 12:58

Paletkniv eller lignende................................NEJ