/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
flere adresser i outlook
Fra : Breunski
Vist : 511 gange
50 point
Dato : 11-08-04 07:32

Vi har 5 e-mail adresser og 1 computer, men vi vil jo alle gerne tjekke vores mail i outlook, men helst uden at man kan læse de andres mail. Hvordan gør man det?

Kommentar
Fra : henrikkroejgaard

Dato : 11-08-04 07:53

Det kan ikke lade sig gøre. Der er ikke mulighed i outlook for at spærre for at man kan se andre e-mail kontis email. Man kan vælge at én bestemt e-mail ikke skal medtages, når man henter post fra serveren, men det løser ikke dit problem.

Et løsningsforslag kunne være at installere Outlook 5 forkselllige steder på din pc og oprette en e-mail konto på hver af installationerne. Så skal de forskellige personer bare vide hvad for en outlook de skal bruge. Kan gøres ved at ændre genvjesnavnet.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-08-04 07:57

Outlook Express kan gøre det >filer >identitet>opret> alle identiteter kan have hver sin adgangskode og kun modtage post til denne konto.
Jeg mener også Outlook kan gøre det, men jeg har ikke Outlook her så jeg kan prøve.

Kommentar
Fra : henrikkroejgaard

Dato : 11-08-04 08:01

emesen har ret. Kendte ikke funktionen.

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 11-08-04 08:02

Emesen har ret, følg hans instruktioner. Lykke til.

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 60 point
Dato : 11-08-04 08:16

I kontrolpanelet på computeren kan du under indstillinger for post definere forskellige profiler, hver profil sættes op med egne oplysninger om konti, så sætter du flueben i at Outlook skal spørge hvilken profil der skal benyttes ved opstart, og så er den i skabet

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-08-04 08:18

Der er en mindre smart metode, som dog virker. Lad være med at sætte password på nogen af konti-ene så hver især skal taste password ind.
Outlook vil starte med konti 1, hvis den ikke kan få forbindelse vil de prøve med konti 2 osv. og når man kommer til sin egen taster man password ind.
Ellers kun som ovenfor beskrevet.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 11-08-04 08:19

Besked til ellebye.

Har du fået mail fra Quickstop?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-08-04 08:28

Ja B_P, men desværre er jeg på ferie i lige netop den uge. Vi (d.v.s. min kone plejer at tage sen ferie, og lige da skal vi en tur til Bøtø.
Jeg håber dog at det må blive en succes så jeg evt. kan komme på et andet hold.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 11-08-04 08:37

Du kan tro det bliver en succces, og der er jo også flere datoer at vælge imellem, men bare rolig, vi skal nok leve længe og godt, men så bliver det jo til en anden pris end den i mailen.

Og nu skal jeg nok lade være med at forstyrre tråden mere, undskyld

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-08-04 09:50

Jeg ved ikke om jeg har forstået det helt rigtigt. - Men "Breunski" skriver:

-------
Vi har 5 e-mail adresser og 1 computer, men vi vil jo alle gerne tjekke vores mail i outlook, men helst uden at man kan læse de andres mail. Hvordan gør man det?
-------

Hvis du har 5 e-mail adresser på samme konto, vil alt posten havne i samme postkasse, og derfor hentes hjem uanset hvilken adresse du henter den på. - Sådan er det hos mange udbydere. eks. TDC.

Men har du f.eks. dit eget domæne, så er det f.eks. hos B-One, er det sådan, at hver oprettet e-mail adresse har sin selvstændige postkasse, og skal derfor hentes for hver adresse.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-08-04 12:15

En E-mail adresse er en "konto"
I Outllok og Outlook Express kan der være flere brugere som ikke kan se hinandens E-mail konto (bruger password)
En bruger kan have flere konti "kørende"
Der kan skiftes mellem brugerne ved hjælp af skift identitet og password.
Webmail-konti kan ikke hentes i O og OE
Eyvind.

Kommentar
Fra : troldpuz

Dato : 11-08-04 13:30

Hos os, har vi oprettet 2 brugerkonti, én til min datter og én til mig, så alt efter, hvem af os, der sidder ved computeren, logger vi på vores egen konto. Jeg har sat Outlook Express (på min datters brugerkonto) til at hente post fra hendes hotmail.

Jeg gjorde sådan her i Outlook Express: Funktioner - Konti - (fanebladet): Post - Tilføj - Post... og nu følger man Guiden Internetforbindelser.

Dvs. at når min datter henter sin post, kan jeg IKKE læse den... og selvfølgelig omvendt.

Kommentar
Fra : troldpuz

Dato : 11-08-04 13:37

Ps. Har I hver jeres Brugerkonto? Hvis ikke, kan du oprette dem her: Menuen Start - Kontrolpanel - Brugerkonto - Opret en ny konto... og nu skal du følge vejledningen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-08-04 15:56

Ja som troldpuz siger så skal du lave brugere som hver især har adgang til sin Outlook. Og så skal der logges af og på.
I Outlook Express kan man skifte mailkonto uden at logge af.
Så det nemmeste er at bruge Outlook Express.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-08-04 21:33

Hvis vi taler om outlook ekspres kan man styre sine mails via meddelelesregler hen i bestemte mapper, og sætte et personligt password for at åbne mappen.

Det kan være løsningen.

ellebye

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 12-08-04 07:49

Det er sjovt som de gode råd gentages.

Med hensyn til brugerkonti nævner jeg det i det fjerde indlæg i tråden, og så ser jeg at det går igen længere nede.

Jeg er ligeglad med point men ville det ikke generelt være en god ide, at man læser de indlæg der allerede er skrevet inden man skriver? på den måde undgåes (måske) de fleste af den slags gentagelser.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-08-04 08:43

Det er rigtigt hvad "Better_Performance" siger..................................så glem mit indlæg.

Godkendelse af svar
Fra : Breunski

Dato : 12-08-04 11:00

Tak for svaret Better_Performance. Det er sgu nemt når man åbner nu. Det er bare rigtig fedt. Selvfølgelig skal du have pointene, når du kom først med den bedste løsning. Først til mølle.