/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Brug af killdisk
Fra : marcussen1
Vist : 1489 gange
100 point
Dato : 10-08-04 22:46

Er der en der kan fortælle mig, hvorledes jeg rent praktisk bruger "Killdisk". Jeg har en diskette med Killdisk og har en harddisk som driller mig med flere forskellige ting. For at kunne formatere harddisken skulle jeg kunne bruge Killdisk, men jeg er ikke helt klar over hvordan.
Niels

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-08-04 22:59

Er det den fra Technet

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 10-08-04 23:08

Du lægger da bare din Windows CD i og når den spørger om den skal installere windows, kan du vælge en ny installation, der således starter med at formatere hele harddisken, nemmere kan det da ikke være.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 10-08-04 23:09

Jeg ved ikke, hvor den kommer fra

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 10-08-04 23:11

til palle hansen, ... det var for at prøve at bruge Killdisk

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-08-04 23:15

Hvis det er en ekstra HD og du absolut vil slette den totalt så ville jeg nøjes med kun at have den ene HD i comp når du gør det.
Hvis det er en lager HD du bare ikke kan komme i forbindelse med kan den renses på lettere måder.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-08-04 23:20

Ok - kun den ene HD i comp.
Start comp med disketten og viser den ikke selv hvad du skal men stopper ved A
så skriv ved A sådan:
A:\>dir .exe [enter]
nu vil der stå killdisk exe på skærmen og du skriver ved A
A:\>killdisk [enter]

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-08-04 23:30

"det var for at prøve at bruge Killdisk"
Hvis det er den eneste harddisk du kan starte på, så er du da mere på røven, efter at have brugt killdisk, når du står med en tom harddisk, og måske ikke kan opstarte CD-rom drevet med Windows installationen.
Der er mange smarte programmer, men windows har jo lavet F-disk og den laver jo det samme, nemlig at slette harddisken, men hvorfor bringe sig selv i "uføre".
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mitri123

Dato : 11-08-04 01:02

Killdisk sletter KUN DATA OG INTET ANDET på harddisken,samtidig bliver ettallerne og nullerne, som er på en sådan hd, placeret i en vilkårlig rækkefølge, dette kan man læse meget mere om på www.killdisk.com
Jeg har med fordel benyttet killdisk, da jeg havde problemer med data som drillede efter en almindelig formatering.
En almindelig formatering får nemlig bare en hd til at virke tom, den er det ikke. Fdisk sletter kun en enkelt partion og det duér ikke, hvis du har din hd delt op i flere drev.
Hvis du køre windows 98 skal du lige huske at lave en startdiskette at boote fra inden du sletter din hd.
Når du så skal geninstallere booter du fra denne diskette,formatere og så kan du evt. køre en fdisk, hvis du vil dele din hd op i flere partioner, hvis du køre xp kan du boote og partionere fra installations-cd´en.
Du kan trygt benytte killdisk, men det tager tid........det tog min maskine AMD 2400XP+, 7,5 time at slette en 80gb harddisk med killdisk, og der er vel at mærke på en af de hurtigere sletteformer som er i killdisk.MEN DET HJALP

Hilsen Michael H.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-08-04 08:43

Hvis du har problemer med en HD efter "roderi" med partitioner:
Sæt en win 98 diskette i comp og start
Når den standse ved A skriver du sådan:
A:\>fdisk /mbr [enter] (husk af stand mellem k og /)
Eyvind.

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 22-09-04 11:35

Tak for svaret pallebhansen.