/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Mørke bukser
Fra : ppk
Vist : 855 gange
99 point
Dato : 10-08-04 21:33

Hej

Hvordan vasker man præcis et par mørkeblå uniformsbukser, så de ikke er modtagelige over for fnug og e.v.t. kattehår fra en langhåret kat ?

Når de bliver vasket bruger vi ikke skyllemiddel, da vi har hørt at det kan medvirke til at bukserne kommer til at virke lidt grå i overfladen.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-08-04 21:38

Jeg har ofte brugt en sjat eddike i skyllevandet der blødgør en anelse uden at skade og det dufter bare friskt, men helt fri for kattehår får du dem nok ikke med mindre du bruger en af de der rulletingester der klæber efter at være skyllet i vand. Eller den med tapen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-08-04 21:39

Edddike binder for øvrigt farven.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 10-08-04 22:20

Hvis nogen kendte svaret på det spørgsmål, var vedkommende mangemillionær. Der er kun den sure vej med evt. tørretumbler (hvis de kan tåle det) og klisterruller. Husk at købe en ordentlig bunke. Og køb dem på tilbud, hver gang de er det (meget sjældent). En rulle holder nemlig ikke ret længe når det er mørke bukser, der skal "befries".
Og lige til sidst, hvis du bruger skyllemiddel, kan du ikke stryge dem ordentligt. Eddike er helt fint, bare et par spiseskefulde i skyllerummet. Og det lugter ikke af det når det er tørt.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-08-04 22:27

Jeg kan læse at du har prøvet det Jette

Kommentar
Fra : tonnie

Dato : 10-08-04 22:34

Du skal altid vaske mørke bukser med vrangen udaf, og det nye Snuggle fast dry gør at de ikke er så elektriske.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-08-04 23:53

Hej ppk

Hvad er bukserne lavet af?

Hvis de er lavet af uld MÅ DU IKKE VASKE DEM, så skal de renses!

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-08-04 23:58

Hvis det er sådan nogle som jeg tror så skal de renses, men kan vaskes på uldprogram da det er centrifugeringen der ødelægger bukserne.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 11-08-04 00:05

Ak ja, BjarneD. Til bevidstløshed. Med 4 katte og en hund, der alle fælder som en ulykke, så er her godt nok gang i klisterrullerne.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-08-04 00:09

Saftsuseme godt man er førtidspensioneret så man kan gå med knæ og hængerøv i stedet for pressefolder

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 11-08-04 00:20

Med hensyn til 'klisterruller'. Hvis ´man tager en alm bred pakketape og trækker tapen baglæns omkring rullen så den får fat i sig selv og dermed klæber fast, så har man en billig løsning, og der er mange meter tape på sådan en rulle.

vh ole

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 11-08-04 00:35

Jeg mener at kunne læse at de er blevet vasket før, så det er nok ikke uldbukser (eller ikke ren uld)

Så er der kun den sure vej tilbage SKYD KATTEN eller Klisterrullen.

Bruger selv den løsning som Ole skriver, nemlig en rulle bredt tape, som vikles baglæns omkring en tom toiletrulle, dem bruger vi nemlig mange af i min familie

Kan også anbefale det brune pakketape, det er billigere i længden......

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 11-08-04 01:29

Det var dog en god idé. Det ligner ikke min sparsommelige hjerne ikke at komme på sådan en indlysende løsning.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Carsten_Poulsen

Dato : 11-08-04 20:39

At skyde katten er ganske vist en meget effektiv men lovlig voldsom metode. Og tape-meoden vil sandsynligvis efterlade smårester af lim, som med tiden kan forværre problemet.

Jeg har et alternativ til de foreslåede metoder ...
Da vinylplader stadig var "hotte", solgte firmaet AM en nærmest uopslidelig rensefidus til at fjerne uønsket skidt fra vinylplader. Den virker ved at køre en rulle over pladen. Rullen er fremstillet af et materiale med klæbelignende egenskaber. Efter brug skylles rullen blot under koldt eller lunken vand og er så klar til brug igen.

Jeg har stadig sådan en rensefidus liggende, som jeg gerne - kvit og frit, vil tilsende dig. Jeg kan kontaktes via email på it_cap@yahoo.dk hvis du er interesseret.

Mvh
CaP

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 99 point
Dato : 11-08-04 20:42

Det er sådan en fidus jeg har brugt og husker man at gøre den ren hver gang den har været brugt holder den længe og den er næsten lige så effektiv som tape og der er sikkert noget om det med limen som Carsten skriver.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 12-08-04 08:25

Jeg har nu ALDRIG haft probkemer med limrester, er det måske et akademisk problem? Eller er i bare ingeniører?

vh ole

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 12-08-04 15:30

Næh, jeg har også brugt dem i årevis uden der er større modtagelighed af den grund. Tværtimod, vil jeg snarere sige, for klisterrullerne tager en anelse af luven med sig hver gang. Og det er i den, hårene sætter sig. Når man har "rullet" nogle bukser i et år eller to, bliver det lidt lettere.
Hilsen Jette

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 08-05-06 18:31

Tak for svaret BjarneD.

Hilsen PPK

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 08-05-06 18:43

Nå der er nok en som er ved at 'rydde op'