/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Ekstra arving Christian Beck
Fra : svendgiversen
Vist : 1246 gange
200 point
Dato : 10-08-04 21:13

Min nabo arver nu fra sin moster: Anne Beck Petersen,
der er barnløs, men som for mange år siden har lavet testamente:

Her tilgodeses
(ud over ægtefællens datter af første ægteskab)
efterkommere efter 5 af hendes 6 søskende.

Den 6. Christan Beck er ikke nævnt i det gamle testamente fra 1970 erne,
fordi han havde brudt forbindelsen med familien.

Nu er han måske alligevel arveberettiget ifølge nyere lovgivning,
men hvor er hans efterkommere?

De 6 søskende er børn af Jens Clausen Beck og Johanne Andreasen, senere Beck,
de blev gift 26 oktober år 1900, sikkert i Arnum, Højrup sogn, her i Sønderjylland

Min nabo Hanne Elise Larsen (født Johansen) 's mor Helene var den ældste født 1901 i Arnum,
og den tredie Tella er født 1905/06, også i Arnum:

Så Christian Beck er nok født 1903/04 sikkert i Arnum,
hvilke efterkommere har Christian?

På et tidstpunkt fik min nabo Hanne Elise at vide at hun havde en smuk kusine Elise
datter af Christian, en mulig efterkommer, med hvilke søskende??

På Hannes vegne, Svend

Kommentar
Fra : nusa

Dato : 10-08-04 21:33

Jeg kan lige tilføje, at Christian var gårdejer, mens han levede og at mint bedsteforældre på et senere tidspunkt flyttede til 6780 Skærbæk, hvor de havde et lille landsted.
mvh nusa

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-08-04 21:43

Det er jo interessant,

nusa kender/har kendt Christian Beck,
med landsted i Skærbæk?

nusa, jeg forstår ikke helt det med dine bedsreforældre?

Er du i famile med Christian Beck?
eller boede dine bedsteforældre bare der som hans naboer??

og Hanne kender du nusa???/hendes bedsteforældre????
(lidt svært hvis nusa forbliver annonym)
Svend

Kommentar
Fra : nusa

Dato : 10-08-04 21:51

Hej Svend
Jeg har ikke ønske om at forblive anonym, men har måske glemt at fortælle dig, at her i kandu skriver jeg under nusa (det er jo enormt svært at finde et navn, der bliver accepteret, når man melder sig ind).
Men det var altså mine bedsteforældre, der var forældre til Christian Beck.
mvh nusa

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-08-04 22:06

Der går nu en Christian Beck på Skærbæk realskole,

det kunne jo være et sjovt tilfælde, hvis det er Christians barnebarn?
Som nu måske arver?? Og derved reducerer min nabo Hannes arv???

Svend
"
... dk. Skærbæk Realskole, Aktiviteter for hele skolen om folkeeventyr
fra europæiske lande. ... Cirius. Kontakt: Christian Beck, cb@hrs.dk. ...
www.ciriusonline.dk/visaktivitet.asp?id=2091 - 51k - 8 aug 2004 - Cached - Lignende sider
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-08-04 22:15

Jeg var lidt længe om det,

hvis du nusa har bedsteforældre der er forældre til Christian Beck,
og min nabo Hanne er datter af samme Christians søster,

Er Hanne så din kusine?
Hedder din mor Elise??
Svend

Kommentar
Fra : nusa

Dato : 10-08-04 22:26

Svend - lige for god ordens skyld:
Jeg er din nabo Hanne Elise.
Det kan måske være lidt svært at se af ovenstående.
mvh nusa

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-08-04 22:27

>Hedder din mor Elise??

Og jeg regnede forkert, du og Hanne er jo samme generation.
Er du smukke Elise? Eller hendes (endnu smukkere) søster??

Hanne nu må du vidst snart tage over,
Svend

Kommentar
Fra : nusa

Dato : 10-08-04 22:31

Hej Svend
Jeg tager over.
Tak for hjælpen så vidt. jeg får sikkert brug for din assistance igen, og du er så
god til alt det med slægtsforskning.
mvh nusa (din nabo)

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-08-04 22:34

>Hanne nu må du vidst snart tage over...

Det har du så gjort, nusa = Hanne min nabo
(og hvor har jeg dummet mig),¨.
Men hvordan skulle jeg vide du er nusa i kandu?
Svend

Kommentar
Fra : nusa

Dato : 10-08-04 22:39

Ja, du var lidt "schwer vom Begriff", men dels er det ved at være sent på aftenen, og dels er det der med sommervarmen, så du er tilgivet.
Sov godt!
mvh nusa

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-08-04 19:00

Det var jo ikke meningen at kun "nusa" (min nabo Hanne Larsen, gift med Frede)
og jeg skulle maile til hinanden via nettet. Vi kan jo tale sammen over "hækken",
(faktisk har vi ingen hæk, men en fælles indhegnet køkkenhave, ellers spiser rådyrene vore grøntsager).

Men på trods af at jeg dummede mig med Hanne (= nusa) er spørgsmålet ment alvorligt nok,
(og jeg har måske rost mine kandu slægtsforsker kollegaer lidt rigeligt).
Og så er Christian Beck, med den smukke datter Elise, jo sikkert for unge til at kunne findes på nettet,

Beck er meget udbredt her i grænse områderne,
(ikke kun Becks Bier, men eksempelvis en automobil forhandler i Skærbæk).

Men de nygifte i år 1900: Jens Clausen Beck og Johanne Andreasen,
de må jo værte født i 1870 erne, og er således tilgængelige på nettet:

Skal vi ikke først finde dem?
Helst i et Beck familie slægtstræ??
Hvori så de 5(6) Beck arvinger formodes at indgå???
Svend

Kommentar
Fra : nusa

Dato : 11-08-04 20:29

I løbet af i dag har jeg fundet Christian Hansen Beck - eller rettere hans grav på Brøns Kirkegård, ved at ringe til Kirkegårdskontoret. Han er født 6. okt. 1903 og død 13.9.1985.
Han var gift med Marie, som døde 27.12.1990 (født 16.4.1905). De boede Vangsbovej 3, Brøns, 6780 Skærbæk og de havde 1 datter, Edith. Hun bor ikke i Brøns, men arbejdede med på et projekt omkring Friskolen i Brøns for et par år siden.
Er der nogen, der evt. kender Edith og kan fortælle, hvor hun bor?
Jeg håber, at der evt. er nogle i Brøns, der kan hjælpe mig.
mvh nusa

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-08-04 21:19

Så hed smukke kusine Elise altså Edith,
(og I er ikke opkaldt efter den samme mormor).

Vi kan vist ikke konkurrere med din effektive søgning Hanne når det drejer sig om de sidste ca 100 år,
men kommer vi tilbage til 1800 tallet, så skal du bare se...

Medmindre Beck kun var kaldenavn for Jens Clausen Beck gift med Johanne Andreasen?
Så vil der jo være mange med de meget almindelige navne?

hilsen Svend,
(der stadig tænker på hvad "schwer vom Begriff" mon betyder?).

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-08-04 09:43

Hvordan kan Christian Hansen Beck være søn af Jens Clausen Beck,
selv om det er efter at man begyndte at bevare familie navnet Beck?

Mon Christian Hansens far hed Beck? eller Hans ?? Evt Christensen???
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-08-04 09:57

Her er der stribevis af Beck,
mest fra Brøns nen er det ikke tæt ved Højrup?

http://www.sm1.dk/schmidt/names5.htm#Beck

Mon ikke Jens Clausens far og farfar er der i mellem??
Svend

Accepteret svar
Fra : nusa

Modtaget 200 point
Dato : 13-08-04 11:39

Hej Svend
Jeg kan oplyse, at Edith Beck (= min smukke kusine) ER fundet. Hun bor i Roskilde.
Tak for din hjælp. Da det er dig, der har startet spørgsmålet, skal du jo også afslutte og
give dine 200 points (det kan vel kun blive til mig = TAK).
med venlig hilsen
din smukke nabo nusa= Hanne

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-08-04 18:13

Jeg stillede jo spørgsmålet for dig,
kan du så besvare?
Er det ikke lidt odiøst??

Og nu vi er i gang,
skal vi så ikke finde dine gamle Beck forfædre?
Men dem kender du måske allerede??

Bare en tredie ville svare på en bagatel,
let tjente points.
Svend

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-08-04 11:14

Tak for svaret nusa.