/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
EXEL - deling
Fra : Grasse
Vist : 433 gange
70 point
Dato : 10-08-04 12:04

Jeg har en projektmappe gemt på en server, som kan ses af alle bruger som er tilknyttet serveren. Den første som åbner mappen kan redigere, for de andre er mappen skrivebeskyttet. Nu ønsker jeg dele mappen sådan, at 2 - 3 bruger kan rette og lave ændringer samtidigt mens de andre bare skal kunne se? Er der nogen som har en god ide?????

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 10-08-04 12:15

Bare en idé....hvorfor ikke give dem som skal kunne rette i mappen det password du brugte da du gjorde den skrivebeskyttet. Men det er da bare en idé

Mvh.
d.Buus
www.dbuus.dk

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-08-04 12:19

Set i hjælp under Excel.
Klik på Del projektmappe i menuen Funktioner, og klik derefter på fanen Redigering.
Marker afkrydsningsfeltet Tillad, at flere brugere kan foretage ændringer samtidig, og klik derefter på OK.
Gem projektmappen, når du bliver spurgt om det.
Klik på Gem som i menuen Filer, og gem derefter den delte projektmappe på en netværksplacering, hvor andre brugere kan få adgang til den.
Eyvind.

Kommentar
Fra : Grasse

Dato : 10-08-04 22:28

Hej emesen,´hvis jeg gør det, kan alle redigere. jeg vil kun have 2 eller 3 personer til at kunne redigere.

Med hensyn til at aflevere kodeord, så virker det heller ikke, da så snart en bruger har åbnet og gemt nogle af de ændringer han har lavet, så er arket igen gemt som ubeskyttet.

Det er ikke bare lige sådan.

Axel

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-08-04 22:44

Nej det har jeg opdaget.
Jeg har selv en database kørende som alle kan se
Den ligger på et lukket drev og er skrivebeskyttet
En åben formular henter oplysninger fra denne database.
Kun jeg og folk med adgang til dette drev kan slå skrivebeskyttelsen fra og redigere.
Det er et personregister som ikke redigeres så tit.
Men det skal vist nok køres som clientadgang med forskellige tilladelser.
Det har jeg dog ikke prøvet.
Eyvind.

Kommentar
Fra : Carsten_Poulsen

Dato : 11-08-04 20:05

Det er ikke en god ide, at give flere personer skriverettigheder til din EXEL fil - der vil være risiko for at nye data fra en bruger overskrives med gamle data fra en anden bruger der arbejder samtidig på filen.
Hvis det er nødvendigt, at flere personer skal have indflydelse på indholdet af EXEL filen, vil jeg foreslå at I vælger en fælles person som har skriverettigheden. Denne person tilsendes alle nye data og lægger disse ind i EXEL filen.

Mvh
CaP

Kommentar
Fra : Grasse

Dato : 11-08-04 20:27

Jeg har idag fundet ud af en måde at løse det på. Man kan styre det med rettigheder for mappen / filen i stifinder.

Ellers mange tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : Grasse

Dato : 11-08-04 20:28

Jeg har idag fundet ud af en måde at løse det på. Man kan styre det med rettigheder for mappen / filen i stifinder.

Ellers mange tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-08-04 20:32

Ja det er jo rigtigt - du kan vælge brugere/grupper og give dem tilladelser.
Så må vi jo give dig point i stedet

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 18-12-04 06:25

Nå, er det ikke snart på tide at lukke dette spørgsmål?

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 24-02-05 16:00

Vi prøver igen.....er det ikke på tide at lukke dette spørgsmål?