/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
SB Live probs med Morrowind (manglende l~
Fra : thf1977
Vist : 395 gange
200 point
Dato : 10-08-04 10:39

Har smidt et SB Live 5.1. kort i min computer i dag, som en erstatning til
den Realtek AC97 onboard chip der sad i forvejen. Første gang jeg restartede
med alle drivere installeret fungerede det tip-top. Jeg testede med
Morrowind, og al lyden var som den skulle være.

Om følgende så har noget med sagen at gøre ved jeg ikke, men:

Jeg fik så lyst til at teste med en demo af LOTR: Return of the King
(vistnok), som jeg også havde liggende. Jeg spillede den, og det virkede
fint (tror jeg - har ikke spillet det før, så jeg ved ikke om noget lyd
manglede). Men herefter kunne jeg ikke høre nogle SFX i Morrowind, eks.
trin, våbenslag, tale, m.v. - lyde som havde fungeret fint blot en time i
forvejen. Kun musikken og enkelte baggrundsfx funkede. Jeg kørte så DXDIAG
for at teste, og der glippede en af lydtestne faktisk, nemlig Mono 8-bit, 22
Khz, HW buffer...

Jeg forsøgte herefter at sætte hardware-accelerationen på lydkortet ned til
det mest basale (altså, basal acceleration, ikke nul-acceleration), og så
virkede lyden da også igen. Men der er ikke meget mening i at købe et nyt
lydkort, blot for at gimpe det med det samme ved at disable dets specielle
funktioner og højere ydelse... Lyden funkede ikke ved de andre
accelerationsindstillinger (minus-acc. undtaget, naturligvis).

Herefter opgraderede jeg så min DirectX fra 9.0b til 9.0c, men lige lidt
hjalp det.

Hvad kan problemet være, og hvad kan jeg gøre ved det?

Accepteret svar
Fra : mrhan

Modtaget 210 point
Dato : 10-08-04 11:16

Prøv at afinstallere og geninstallere driverne til kortet....

VH
mrhan

Godkendelse af svar
Fra : thf1977

Dato : 10-08-04 16:40

En simpel og egentlig også forudsigelig løsning - men det virkede, og det takker jeg for