/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Gyserfilm
Fra : PARKENSS
Vist : 1692 gange
600 point
Dato : 30-06-02 18:25

Hej Alle

Jeg leder efter titlen på en film som er blevet vist på TV nogle gange. Den handler om en ung Kvinde der (arbejder)? i et stort højhus. Der er en morder på fri fod,--jeg husker ikke så meget selve handlingen i filmen,--husker mest at denne morder og den unge kvinde kørte op og ned i div. elevatorer i en nervepirrende jagt på liv eller død. Kvinden slipper ud af højhuset-ind i sin bil,---men da hun kikker i bagspejlet,---Sååå ser hun morderens ansigt nærme sig fra bagsædet,---Pyhh-ha,---men han er død !!!!!!!!
Hvad hedder denne film ???

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 30-06-02 19:46

øhm var det den hvor de dyrkede heftig og MEGET hed sex i elevatoren ?? Og var meget tæt på at blive opdaget ??

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 30-06-02 21:51

Zonker>>
Nej,--det var det ikke. De kørte i hver deres elevator,--han for at fange hende på en eller anden etage,--hun selvfølgelig for at flygte fra ham.

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 01-07-02 00:18

Hæj, den kan jeg godt huske !
Jeg var ikke særlig gammel (6-8 år) da den blev sendt i fjernsynet. Det har altså været engang i slutningen af 70'.
Jeg husker dog ikke hvad den hedder.

Dydendak

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 01-07-02 00:36

Dr_Dydendak >>> Ja,-netop det passer med den første gang den blev sendt,--mener dog den har været vist senere også. Men har man set den,---så tror jeg ikke man glemmer de gysende sekunder da kvinden kikker i bakspejlet og ser HAM !!!!!
Ærgeligt du ikke kan huske filmens navn :o/

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 01-07-02 00:52

Hehe....det er også en af de eneste film jeg kan huske fra min barndom.....men jeg kan heller ikke handlingen, men blot huske at den var satans uhyggelig....
Filmen hedder: skjulte øjne, De skjulte øjne, det skjulte øje, eller noget der ligger meget tæt derpå....

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 01-07-02 01:06

jeg sad og ledte her: http://uk.imdb.com/ men en søgning, på eyes giver dæleme mange hits.....og med den danske filmoversættelse, kommer man nok ikke meget tættere på end eyes.....

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 01-07-02 09:53

Hej e.p.
Jeg mener ikke lige det er den film jeg tænker på. Den med øjet kan jeg godt huske, er der ikke adskellige frekvenser i filmen hvor der bliver zoomet ind på dette øje ?? Det er iøvrigt mesteren selv (Alfred Hitchcock) der har lavet "skjulte øjne" i 1954 Hovedrollerne er besat af bla. James Stewart og Grace Kelly.

Den film jeg efterlyser er af nyere dato ---er jeg næsten sikker på !!!

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 01-07-02 10:04

Her er et par ting jeg kan huke fra den film jeg tænker på:
* De bor i hver sin lejlighed overfor hinanden
* Hun vasker tøj i kælderen, og der er en frekvens hvor der bliver meget uhygeligt dernede
* Der er parkeringskælder under hendes hus
* Han bruger en kikkert (sådan en til et øje.....derfor mener jeg den hedder det skjulte øje)til at belure hende fra hans lejlighed, hvorfra han kan kigge ind i stuen, og soveværelset
* Han sender hende gaver
* Han sætter en mikrofon under et bord, og optager hvad der sker i hendes lejlighed

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 01-07-02 12:50

Kan du evt. huske skuespillernes navne? Bare en af dem?

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 01-07-02 13:18

Jeg tror den film e.p. tænker på er den her: http://us.imdb.com/Title?0078295

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 01-07-02 17:01

Icecap lyder som et godt gæt

Kommentar
Fra : briani

Dato : 01-07-02 18:39

Hej Parkenss
Det skulle vel aldrig være den tv 3 sender iaften kl 21.00.
21:00 Skjulte øjne
Amerikansk thriller fra 1998.
(Rear Window)
Den totalt lammede Jason Kemp er chokeret, da han bliver vidne til, hvad der ligner et mord i en lejlighed over for hans. Politiet er ikke til megen hjælp, men Jasons kollega, den smukke Claudia, synes, det hele lyder spændende og begynder at efterforske sagen sammen med Jason.
Det hele bliver dog snart en livsfarlig affære for de to amatørdetektiver - for morderen er ved at komme på sporet af dem.
Instruktør: Jeff Bleckner.
Medvirkende: Jason Kemp: Christopher Reeve, Claudia Henderson: Daryl Hannah og Charlie Moore: Robert
MVH Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-07-02 20:56

Hejsa.

Jeg kan desværre ikke huske titlen, men husker godt filmen. Jeg mener, at
morderen er urmager, og kvinden har været vidne til et mord han har begået -
derfor jagten i højhuset. En stor del af filmen ser man kun morderens
tennissko. En drøngod film, iøvrigt. Håber at det nævnte kan hjælpe andre på
sporet.

V.H.

Gitte

"PARKENSS" <PARKENSS.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:5bGT8.14420$va.1353185@news000.worldonline.dk...
> Hej Alle
>
> Jeg leder efter titlen på en film som er blevet vist på TV nogle gange.
> Den handler om en ung Kvinde der (arbejder)? i et stort højhus. Der er
> en morder på fri fod,--jeg husker ikke så meget selve handlingen i
> filmen,--husker mest at denne morder og den unge kvinde kørte op og ned
> i div. elevatorer i en nervepirrende jagt på liv eller død. Kvinden
> slipper ud af højhuset-ind i sin bil,---men da hun kikker i
> bagspejlet,---Sååå ser hun morderens ansigt nærme sig fra
> bagsædet,---Pyhh-ha,---men han er død !!!!!!!!
> Hvad hedder denne film ???
>
> Mvh
> Parkenss
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 02-07-02 12:07

Gitte Madsen >>> Netop----det er den. Håber også det siger andre noget.

briani> Jeg kan desværre ikke se TV3. Det er jo samme film e.p. og IceCap mener det kunne være. Umiddelbart tror jeg ikke det er den. Men fortæl endelig hvis du har set den

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : briani

Dato : 02-07-02 12:39

Hej Parkenss
Nu så jeg desværre ikke filmen igår,da jeg var til fødselsdag
men lad mig lige starte med at rette mig selv-jeg skrev at den kom på tv3-det var en fejl,det var på 3+
men det hjælper jo ikke noget når du ikke kan se disse kanaler.
Men der er jo lavet utallige film,hvor der i titlen indgår noget med øjet
men det kan da være ret skæg hvis der var en der så den omtalte film igår på 3+,og så kunne fortælde om det var den du efterlyste eller ikke.
MVH og en forsat god dag Brian

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 02-07-02 13:16

briani >> Ja---håber på respons i den retning.

Nu skal der ikke ligges så meget vægt på "øjet",--men mere det som Gitte Madsen skriver i sit indlæg.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-07-02 12:16

"PARKENSS" <PARKENSS.news@kandu.dk> wrote

> Hvad hedder denne film ???
>
> Mvh
> Parkenss
>

Kender den godt. En klassiker. Kan desværre ikke huske hvad den hedder. Har
altid selv kaldt den "manden med gummiskoene i højhuset".
--
N I E L S

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-07-02 12:36

Jeg kender ikke filmen, men med din beskrivelse af den lyder det som om
spørgsmålet er besvaret inde for de sidste par måneder- prøv at kigge
tilbage i trådene.
God arbejdslyst!!
/Jeppe

>
> > Hvad hedder denne film ???
> >
> > Mvh
> > Parkenss
> >
>
> Kender den godt. En klassiker. Kan desværre ikke huske hvad den hedder.
Har
> altid selv kaldt den "manden med gummiskoene i højhuset".
> --
> N I E L S
> - - - - - -
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-07-02 07:22

>Hej Alle
>
> Jeg leder efter titlen på en film som er blevet vist på TV nogle gange.
>Den handler om en ung Kvinde der (arbejder)? i et stort højhus. Der er
>en morder på fri fod,--jeg husker ikke så meget selve handlingen i
>filmen,--husker mest at denne morder og den unge kvinde kørte op og ned
>i div. elevatorer i en nervepirrende jagt på liv eller død. Kvinden
>slipper ud af højhuset-ind i sin bil,---men da hun kikker i
>bagspejlet,---Sååå ser hun morderens ansigt nærme sig fra
>bagsædet,---Pyhh-ha,---men han er død !!!!!!!!
>Hvad hedder denne film ???
>
>Mvh
>Parkenss

En rigtig fed tv-gysser - jeg kan desværre heller ikke huske
titlen....det er for lang tid siden!

Accepteret svar
Fra : franke

Modtaget 600 point
Dato : 08-07-02 08:26

Udfra dine beskrivelser er jeg 100% sikker på at det må være Someone's Watching Me! fra 1978. Den er lavet af en anden af gysens mestre, John Carpenter. Det er nøjagtig samme plot, og hun går også ned i vaskekælderen for at vaske tøj, da "han" kommer derover, lyset går ud og hun skuler sig i et klædeskab. Det er længe siden jeg har set den selv,- men det er den film,- 100% sikker......

Godkendelse af svar
Fra : PARKENSS

Dato : 12-07-02 21:46

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 12-07-02 21:49

Hej

Jeg er stadig i tvivl,--men det med at hun skjuler sig i et skab, det kan jeg huske. Desværre kan man ikke leje den på Video men bare håbe at den snart bliver genudsendt på Tv

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Psylicium

Dato : 03-08-02 01:29

Hm, jeg ville nu gætte på at det er "Klædt på til mord" (Dressed to Kill) (1980)...

Kommentar
Fra : fiskeven

Dato : 25-09-02 14:23

franke har fuldstændig ret, det er someone`s watching me. har selv set den flere gang.og har lige købt den på vhs i vores lokale supermarkede for 50.kr
mvh
fiskeven

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 25-09-02 23:48

Hej fiskeven

Øhh hvilken kæde hører dit lokale Supermarked under ??? Du skulle vel ikke bo i nærheden af Randers ???

Vil du ikke kontakte mig på parkens@worldonline.dk ---havde evt i tankerne at købe et eksemplar hvis du ville hjælpe mig. Altså ----hvis der er flere film tilbage i forretningen

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : lava

Dato : 18-10-02 03:54

Min storebror har tit talt om den pågældende film, han omtaler den som "Manden med gummiskoene/tenniskoene" men det skulle vist ikke være en spillefilm men et afsnit af en gyserserie a la "Skæbne fortællinger".

Mvh
Lava