/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Stof til kradsetræ???
Fra : Sofuzz
Vist : 2530 gange
50 point
Dato : 10-08-04 09:52

Hej, jeg er i færd med at lave et kæmpe kradsetræ, til mine elskede katte...
har fået nogle kæmpe plasticrør med en dia. på ca. 20cm, og en højde på ca 1,50m

Planen er at lave en lille hule på toppen, men hvilket stof skal jeg beklæde røret med????

vh. peter

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 10-08-04 10:01

hejsa jeg har haft brugt kokostæppe - en rest fra tæppehandleren.
limes fast...

god sommer
ane

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-08-04 10:05

Sådan almindelgt stof kan du nok ikke bruge,det er slet ikke tykt og holdbart nok.
Jeg vil tro du skal bruge et eller andet tætvævet, tykt gulvtæppe-ting af sisal, kokos eller lignende. Men det er nok ikke nemt at få pænt.
Et andet forslag: De klatrehuler man køber, er på "kradsestammen" beklædt med hampesnor der er snoet og limet på.
Det vil nok være et stort arbejde, men ikke særlig svært.

Ja det var det eneste jeg lige kan finde på
hilsen dova

Kommentar
Fra : Sofuzz

Dato : 10-08-04 10:12

Godt bud... (hvis du er jomfru har du sikkert fødselsdag om ikke lang tid...)

Ringer og snakker med en tæppehandler

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 10-08-04 10:14

Er da et rigtigt nytårsknald

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 10-08-04 15:01

Hej

Sisal gulvtæppe, minder en del om kokostæppe, mindre knuder, er akkurat det samme, som jeg har set mange kradsebrædder i handlen har. Fidussen er at det er noget kløerne hænger fast i. De er i øvrigt også særlig glade for at hvæse kløer i hyldebærstammer.

Men kattevenlig hilsen
Mulberry

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 10-08-04 15:06

Husk at lukke spørgsmålet ved at trykke accepter svar på den foretrukne kommentar ^
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------^

Kommentar
Fra : Studerende4444

Dato : 20-08-04 20:06

hej mig og min kæreste har selv bygget vores kradsetræ, og det fungere super duper godt.
1 stk bjælke
1 stk helt alm gulvtæppe
1 stk plade som katten kan ligge på. Lad være med at lave denne for lille
2 stk vinkel jern. Tror jeg det hedder som sidder på plade og i væg
søm pistol

vores kat elsker træet. Ligger meget deropppe