/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Tør hovedbund?
Fra : Ljakobse
Vist : 551 gange
100 point
Dato : 10-08-04 09:13

Hej

Jeg har en meget tør, kløende hovedbund (ingen lus/lopper), med fine små skæl (som nok skyldes jeg klør mig). Resten af håret er rødblondt, almindelig/fedtet, skulderlangt, og har en fin glat struktur.

Shampoo jeg bruger nu hedder cleansing fra Pantene (så er resten af håret ikke fedtet).

Jeg vil gerne ha håret længere og mere fyldigt (hvem vil ikke det )

Hvad er den bedste shampoo til mig? Joico eller Lanza's be long?

Mvh Linda

Kommentar
Fra : Ljakobse

Dato : 10-08-04 09:42

Nå ja, det skal forresten lige tilføjes at jeg har haft tør hovedbund også FØR jeg begyndte at bruge cleansing fra Pantene.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-08-04 09:51

Nej, jeg tror ikke skællene skyldes at du klør dig. Det er omvendt: du klør dig fordi du har skællene.

De gener du har fra hovedbunden, skyldes enten en slags svamp eller også en reaktion af forkert shampo, der har udtørret din hovedbund. Det første er det mest sandsynlige.
Nu er der det ved de fleste shampoer, at ingen er i stand til at løse begge dine problemer, altså hovedbund og mere fyldigt/ikke fedtet hår.
Af de to du nævner kender jeg kun Lanza, og det virkede i hvert fald ikke på tør kløende skællet hovedbund. Snarere tværtimod. Og efter hvad jeg har fundet ud af, kan det på længere sigt hjælpe på begge problemer ved at få "orden" på hovedbundsproblemerne først.
Efter at have prøvet mig "fattig" i diverse produkter, både almindelige shampoer, lægeordineret fra apoteket, og jeg ved snart ikke hvad, har jeg fundet ud af, at det bedste er produkter med Tea Tree Oil.
Efter at have brugt det i et stykke tid er der ingen hovedbundsproblemer, og selve håret er blevet meget pænere.
Ja det var sådan set ikke et direkte svar på netop de to shampoer du nævner, men håber du ikke har noget imod det.

Kommentar
Fra : trisse63

Dato : 12-08-04 08:18

hmm Olivenolie, en kur der kan bruges mod tør hovedbund.. billig og nem.. Smør hovedbunden ind i Olivenolie lad det virke en 10 minutter og vask så håret grundigt. Thats it.. billigt og nemt...
Tror faktisk at de shampoos der lover "højt" hår gør hovedbunden tør..
Prøv alm. shampooe uden at bruge balsam efterfølgende.. Det er ofte balsamen der får håret til at klaske sammen.

Kommentar
Fra : amatis

Dato : 13-09-04 02:01

prøv med nizoralshampo, fås på apoteket både i håndkøb som 1 % eller på recept som 2 % det har hjulpet mig