/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Er det chikane?
Fra : smoelfemor
Vist : 659 gange
200 point
Dato : 09-08-04 22:08

Og kan jeg gøre noget?

Lørdag nat blev jeg ringet op kl 02.30. Troede det var min kæreste der ville hentes efter at have været i byen. manden i røret præsenterede sig som vagtlæge fra Herlev sygehus og sagde de havde min kæreste liggende...Jeg måtte hellere komme med det samme...EFter alt dette der har været med uheld ved poteraftner ( vi skal nemlig giftes om en mdr tid) døde jeg fuldstædig inden i ...Var sikker på min kæreste var død..Fattede ikke hvad lægen forsøgte at forklare mig. Det var som om min hjerne holdt op med at virke. Han snakkede længe i hver tilfælde 10- 15 min - fatter ikke hvorfor jeg ikke bare spurtede ud af døren...Idet jeg skal til at ligge røret på siger manden at det var en spøg og min kæreste har det fint. De havde ringet til min mens ham var på toilettet..Det er simpelthed det værste jeg har været ude for, og selv om der ikke har sket han noget så har jeg bare sådan lyst til de skal børe for det...Har han overtrådt nogen regler/love???? eller bliver jeg bare nødt til at glemme det igen. Jeg syntes det burde være forbudt - Jeg vil ALDRIG mere opleve dette

Kommentar
Fra : maria22

Dato : 09-08-04 22:10

Var det nogle der kender din forlovede der ringede?

Kommentar
Fra : vimse

Dato : 09-08-04 22:11

Syg humor..... din kæreste skulle finde nogle normale venner.... Forstår dig godt...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-08-04 22:11

Han har overtrådt venskabets vigtigste lov - nemlig tilliden.

Accepteret svar
Fra : Gogzi

Modtaget 210 point
Dato : 09-08-04 22:12

Virkeligt tankeløst og usmageligt fundet på. Men jeg tror ikke "den" holder, hvis man trækker manden i retten. Lad os håbe, til mandens forsvar, at han har været godt beruset, for at finde på en så syg joke. Hvad med at konfrontere manden med sin tåbelige telefonopringning, jeg vil da tro at han bliver flov og at det måske giver ham lidt stof til eftertanke.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 09-08-04 22:13

Ved ikke hvad du har af juridiske muligheder, men een ting er helt sikkert: meget usmagelig spøg, og vil håbe din kæreste klappede ham een, det ligner da ikke noget at skræmme folk på den måde.
Jeg havde da losset ham i r.... og bedt ham sige undskyld, utroligt at nogen der er fyldt mere end 11 år ikke er i besiddelse af mere empati, for slet ikke at tale om intelligens.

Men se sådan på det .... nu kan du da spare et par kuverter til festen.

Karina

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-08-04 22:14

Det er skam forbudt, men du kan ikke gøre noget ved det juridisk når der ikke er sket nogen skade.
At du er vred er forståeligt og det er simpelhen topmålet af egosisme, at præsentere nogen for sådan en ubehagelighed bare for "sjov".

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-08-04 22:14

Du må jo nok sige at det var "EN OPLEVELSE" og komme videre og komme videre men du eller din kæreste må da kende vedkommende og fortælle hvad det gjorde ved dig og bede ham ikke at gentage den slags "Løjer " mere Ellers må du finde hans nummer og udtænke noget nederdrægtigt mod ham så må han jo lærer det
Mvh Sune
Ps der er nok ikke noget juridisk at gører

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-08-04 22:16

Fnoller hvis der er noigle der skal klappes en så er det en juridisk sag

Kommentar
Fra : smoelfemor

Dato : 09-08-04 22:19

Min kæreste har haft fat i han - men han syntes bare jeg er håbløs gimpe uden humor - altså ham der ringede...Jeg var næsten godt klar over der ikke var noget at gøre, en måtte lige høre alligevel

Vil bare prøve at glemme det, men følelsen sidder stadig i kroppen

Kommentar
Fra : smoelfemor

Dato : 09-08-04 22:20

Ja han kendte dem lidt men ikke ret godt...Han ar til en fest hos en af hans venner( han var ikke med i det) og der var så nogen andre inviteret også

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-08-04 22:20

Det var sgu da en syg form for "humor"

Jeg kan godt forstå du blev lidt chokket.
Hvis det er en af din fyrs venner, synes jeg du skal få ham til at give ham en skideballe af de store.
Ulovligheden i det? Ja, han har ikke direkte gjort noget ulovligt, medmindre det er en bestemt person han har udgivet sig for at være, det havde det været hvis han f.eks. havde udgivet sig som værende fra politiet.
Men prøv at tage det som den grove telefonjoke det var ment som, og vær glad for, at der ikke var sket noget med din fyr.
hilsen dova

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 09-08-04 22:20

Tænkte godt der ville komme en og sige noget lignende.... suno, det skal du såmænd ikke tage helt bogstaveligt - lad os udtrykke det på en anden måde: nogen skulle have haft et lille rap i måsen ( og JO ved godt at det må man ikke ) men jeg var altså blevet pænt galt, og vil gerne se den bøvs der efter, at have udført sådan et stunt.... ville have format nok til at gøre så meget ved det.

Men tilbage til emnet ikk' suno....

Karina

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-08-04 22:21

Jeg forstår godt at du er vred. Hvis du stadig er meget vred og ved hvem det er, kan du melde pågældende til politiet. Han vil måske få en påtale.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 09-08-04 22:23

ja jeg forstår dig dælme godt..ja, humoren kan være temmelig syg idag..og jeg synes bare at du skal holde fast i at han var en idiot, det er simpelthen at gå langt over stregen..
Men bare rolig, han skal nok få igen af samme skuffe en dag.
Og bliv endelig ved med at snakke om det (skrive) det hjælper altid godt at få det ud.
Knus sus

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 09-08-04 22:23

Klart du er chokeret og forskrækket.... det kommer såmænd til, at vare lidt tid endnu, men alene det at du taler om det, hjælper på det. Når nogen ringer og siger så noget, sættes tusind af følelser igang, og det varer noget tid før det er rigtigt ude af kroppen.

Karina

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-08-04 22:24

Læge er en beskyttet titel og det er strafbart at udgive sig som sådan lige som det er en ovetrædelse af politivedtægten, at lave grov telefonfis, men det er ikke noget man kan få gjort noget ved fordi der jo ikke skete noget.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 09-08-04 22:26

Det er frygteligt at der er nogle der er så syge oven i bøtten. Totalt tankeløst og meget sårende. Det er en ting man aldrig glemmer eller tilgir de personer for. De kan ikke undskylde deres adfær med at de var fulde eller lign, uanset hvor meget man har fået at drikke skal man være meget syg for at finde på det.
Jeg tror heller ikke ligsom Gogzi at den ville holde i retten... Men konfronter manden med det og forklar ham hvor meget det sårede dig.. Det hjælper sikkert ikke noget på det.. sket er jo sket.. men derfor kan fjolset jo godt få af vide hvad for noget gylle han har lavet. Er sikker på at han ville få det meget dårligt med det. Håber du kan komme over det og se frem til du skal giftes..
mvh Brommi

Godkendelse af svar
Fra : smoelfemor

Dato : 09-08-04 22:30

Tak for svaret Gogzi.

Jeg havde nok selv på fornemmelsen der ikke kunne gøres andet end at snakke med ham...Han er vist bare en fladpandet idiot, der ikke fatter hvilken vej han Rxx vender....Gudskelov opringningen var fis selv om det var slemt

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 09-08-04 22:33

Sikken dog en idiot! Og så synes han oven i købet, at du er en "håbløs gimpe uden humor" !!!? Hvad med at teste ham lidt og se, hvad hans egen humor kan magte?
En god hævn, jeg har hørt om, og som ikke skader nogen, er at købe ét af de dér kort, som spiller en melodi, når man åbner dem. Vælg ét med en rigtig styg melodi (Jingle bells el.l.), riv forsiden af, - så spiller kortet nemlig non-stop, og så få din kommende mand til at proppe kortet ned i idiotens bils ventilations-rist ved instrument brættet. Så vil han blive terroriseret i 1-3 mdr indtil batteriet i kortet er dødt. Det vil drive ham til vanvid! Mon hans "humor" kan holde til det??
Håber at du kan slippe for at have ham med til jeres bryllup

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-08-04 22:38

Godt gået, Axelise

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 09-08-04 22:41

LOOL... axelise.. FEEED plan.. den skal jeg huske :D :D :D

Kommentar
Fra : smoelfemor

Dato : 10-08-04 11:51

Axelise

fed plan...Det er gemmengribende ondt

og bare rolig de er strøget af listen*G*