/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Lille eller stort MC-kort
Fra : PeptoBizmo
Vist : 439 gange
500 point
Dato : 09-08-04 22:03

Jeg har fået vide af min kørelærer idag at hvis jeg tager kørekort nu (jeg er 20) så skal jeg have en ny køreprøve når jeg bliver 21 for at må køre stor mc med det samme, ellers skal jeg have to års erfaring. Men hvis jeg venter med køreprøven til jeg er 21 så må jeg køre stor mc med det samme. KAN DET PASSE??

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 510 point
Dato : 09-08-04 22:11

Her er reglerne !!

http://www.city-ks.dk/Mc.htm

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : karsten77

Dato : 09-08-04 22:13

Ja det er helt rigtigt

Kommentar
Fra : PeptoBizmo

Dato : 09-08-04 22:17

Jamen det er da fuldstændig TÅBELIGT......

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-08-04 22:19

Yes, din kørelærer har ikke fyldt dig med historier.
Hilsen Keldd.
det står der også i Jakjoe`s link,så det for sent ,var begyndt at skrive,pointene er Jakjoes
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 09-08-04 22:19

Det er jo ikke min skyld

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 09-08-04 22:23

Tåbelighederne er vel udtænkt fordi der har været mange ulykker med unge uerfarne motorcykelkørere !!
Det er for at spare menneskeliv....det er vel ikke så tåbeligt !!

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-08-04 22:24

Ja, velkommen i klubben,du har lige opdaget at lovgivningsmagten er tåbelig.
Fremover vil du støde på tåbelighedder der langt overgår omtalte.

Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 09-08-04 22:26

Det er lige så TÅBELIGT som de åndsvage trailerregler hvor man det ene øjeblik risikerer at få en kæmpebøde og nærmest miste kørekortet og efter en lille ændring af nogle tal på reg. attesten så er det fuldt lovligt at køre med den selvsamme trailer efter den selvsamme bil.
Jo, PeptoBizmo, det er i sandhed KOMPLET TÅBELIGT (jeg vil endda kalde det LOVSJUSK).

Men ellers god tur!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : PeptoBizmo

Dato : 09-08-04 22:26

Det siger jeg ikke. Jeg siger det er åndssvagt at jeg ikke får et kørekort der bliver lige så gyldigt som en på 21 når jeg bliver 21.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-08-04 22:34

Nej det er ikke din skyld jakjoe,og du har da også ret med
at det går lidt for stærkt med de uerfarne i mange tilfælde,så i dette tilfælde er det nok ikke så tåbeligt.
Så i dette tilfælde er lovgivningsmagten nok ikke så tåbelig.
Jeg trækker mine ord tilbage,i dette tilfælde.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-08-04 22:35

Nå,der er lidt dobbeltkonfekt her.
Keldd.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 09-08-04 22:41

Keldd> Her i kandu.dk kan man ikke trække ordene tilbage, men man kan sende en ny forklaring

Der har været mange ulykker, men selvfølgelig kan det altid diskuteres hvordan en aldersgrænse skal forhindre ulykkerne.
Men det er så den lovgivning man er nået frem til, i det her tilfælde.
mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-08-04 22:45

PeptoBizmo
Det er ikke "hele møllen" du skal tage om når du bliver 21. Du skal bare aflægge en prøve,for at vise om du nu også kan håndtere sådan en "stor meget farlig maskine", for det er noget nogen smarte hoveder har fundet på, og de har ikke en skid forstand på motorcykler, eller ret meget af det de lovgiver om.
Det er bare bestemt, at en større MC er farligere end en lille, selv om de små kan køre næsten lige så stærkt.

Kommentar
Fra : PeptoBizmo

Dato : 09-08-04 22:52

Jeg har absolut intet imod aldersgrænsen og kører osse gladeligt to sæsoner på en lille mc. Men jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor jeg skal "straffes" for at tage kortet nu. Det må da være bedre at få et lidt erfaren mckører op på en stor en mc end en der aldrig har prøvet det.

Kommentar
Fra : PeptoBizmo

Dato : 09-08-04 22:56

Dova->
Jeg ved godt det kun er køreprøven.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 09-08-04 22:59

"Straffes" ??
Når du bliver 21 kan du aflægge prøve til stor MC !!

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-08-04 22:59

Ha ha ,jakjoe,jeg står ved det sidste jeg skriver
Noget andet er ,at KanDu hinker lidt i aften,men ellers har det da gået rimeligt i dag.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 09-08-04 23:00

Citat
Når du har haft kort til lille MC i 2 år, bliver det automatisk udvidet til, at du også må køre stor motorcykel. Hvis du bliver 21 år inden du har haft "lille" MC-kort i 2 år, kan du aflægge en køreprøve på stor MC og du har derefter lov at køre stor MC.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : PeptoBizmo

Dato : 09-08-04 23:04

jakjoe kan du ikke se det er mærkeligt at hvis jeg tager køreprøven når jeg er 21 så må jeg gerne køre stor mc MED DET SAMME.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 09-08-04 23:07

Det er fordi, så er du blevet voksen og ansvarsbevidst
Ja ja, sådan er lovgivernes tankegang.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-08-04 23:14

Lovgivningsmagten mener vel du er mere ansvarsbevidst når du er 21,erfaring eller ikke erfaring
med de år du har kørt inden da.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-08-04 23:15

Vi krydsede nok hinanden jakjoe.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 09-08-04 23:20

Keldd> YES Pas på i trafikken, og her på kandu.dk

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : PeptoBizmo

Dato : 10-08-04 16:03

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 10-08-04 23:35

Siger også mange tak

mvh
jakjoe