/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
gøre så man kan se tv på 2 tv fra parabo~
Fra : ladies
Vist : 519 gange
100 point
Dato : 09-08-04 21:11

hej
det er egentligt 2 spørgsmål ,hvordan kan jeg komme til at se paraboltv på 2 fjernsyn vor parabolmodtager og det ene tv er i det ene rum-jeg ville så gerne have så jeg også kan se tvprogrammerne i et andet rum på et andet tv, DET gør ikke noget at jeg kun kan skifte der hvor dekoderen er og ser de samme parabolkanaler i begge rum hvordan gør jeg???og hvad skal jeg evt bruger udover 2 tv 1parabol m 2 hoveder????
er der nogen der har en ide til hvordan jeg kan se bedre tvsignal fra dr 1 og tv 2 på alm antenne uden at skal købe en dyr forstærker
ladies

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-08-04 21:17

Parabol>>>>>>reciver>>>>>>passiv fordeler>>>>
>>>TV1
>>>TV2

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 09-08-04 21:26

skal jeg sætte den passive fordeler i recriveren ???og så 2 kabler fra fordeleren til hver sit tv?????nogen der ved hvad sådan en fordeler ca koster????
ladies
ps tak emesen

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 110 point
Dato : 09-08-04 21:36

Den koster ikke så meget (kender ikke prisen)
Men her er et billede lidt nede af siden:
http://www.goerdetselv.dk/Crosslink.jsp?d=233&a=617
Købes hos antenneforretninger.

Godkendelse af svar
Fra : ladies

Dato : 09-08-04 21:41

Tak for svaret emesen.det vil jeg så lege lidt med imorgen,og håbe at jeg kan komme til at se tv fra min parabol både i stue og soveværelse
tak ladies

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-08-04 21:46

Selv tak - og antennekablerne må ikke dreje for skarpt men i små bløde bøjninger.
Helst i en bue der svarer til en sodavandsflaske.

Kommentar
Fra : bv32

Dato : 09-08-04 21:49

Hej Ladies. Der er en anden måde at gøre det på. Hvis du har en video kan du bruge den som forstærker. Så sætter du fælles antennen (coaxkabel) og parabolmodtageren (SCART kabel) i videoen og derfra trækker du evt. med passiv fordeler en kabel til hvert af dine fjernsyn. Fordelen med denne måde er at du, udover satellitkanaler også kan se video på begge fjernsyn i rimelig god kvalitet.