/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
forsikring på BMW
Fra : jk6
Vist : 693 gange
100 point
Dato : 09-08-04 16:52

Hej!
Jeg skal have fundet en bil til mindre renoveringsprojekt, tror det skal være en BMW 320I eller en toyota corolla GT twincam.
Problemet med BMW´en er dog at jeg ikke umiddelbart kan finde et forsikringsselskab der vil forsikre skidtet før jeg går på pension...
Nogen der kender et selskab der vil forsikre sådan en når ejeren er 22 år og har kørt to år skadefrit?
og eventuelt nogle bud på hvad det koster?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 09-08-04 17:34

Hvis det er til et renoveringsprojekt behøver du jo ikke at indregistrere den, og dermed behøver du heller ingen fosikring.

En BMW på plader med den anciennitet og alder du har... Det bliver nok ikke under 25.000 pr år hvis du kan finde nogen.

PS. Jeg har en 518I fra '86 du kan få MEGET billigt

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 09-08-04 19:28

du kan checke din kommende bil på www.forsikringsluppen.dk . Så vidt jeg lige kan se vil fx en 518i fra 86 koste min. 34.000 årligt og en 320i koste 31.000.

Jeg vil evt. råde dig til at henvende dig hos TopDanmark, da de ikke vil oplyse en online pris. Jeg har gode erfaringer med at de stort set altid er billigst af selskaber blot man tager en personlig snak med dem.

Kommentar
Fra : jk6

Dato : 09-08-04 19:34

jeg har også gode erfaringer med topdanmark, men da jeg ringede til dem fik jeg at vide at de ikke ville forsikre en BMW før jeg blev 35 år!!!!!
Men har tænkt mig at renovere den og så få plader på om et år eller to når jeg tjener lidt mere og har sparet lidt mere ancienitet sammen...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-08-04 00:35

Jeg forstår godt nok ikke hvorfor flere her på siderne anbefaler Topdanmark som noget af det billigste.
Det er de helt modsatte erfaringer jeg har.
Nu har jeg kørt skadefrit i bil siden 1982, og på motorcykel siden 1989.
Da jeg så mente at mine forsikringer hos Tryg-Baltica var blevet lidt dyre, forhørte jeg forskellige steder, bl.a. hos Topdanmark.
Selv om jeg kunne få 10 % rabat p.g.a.medlemsskab af MC-Touring klub ville Topdanmark have 3 gange så meget som Tryg-Baltica for at forsikre MC-en, og bilen var der bestemt heller ikke noget sparet på.

Accepteret svar
Fra : groftnok

Modtaget 100 point
Dato : 12-08-04 12:52

Hej jeg er 21 og har en BMW 323i og er forsikret hos GF-Forsikring til ca. 6500 årligt (vel og mærke uden kasko!) På hjemmesiden siger de man skal have kørt mindst 3 år skadefrit, men ring og hør dem af.... jeg fik min forsikret hos dem da jeg var 20 og havde kørt 1½ år skadefrit!

Godkendelse af svar
Fra : jk6

Dato : 13-08-04 12:11

Tak for svaret groftnok.

Kommentar
Fra : groftnok

Dato : 14-08-04 17:46

Det var så lidt... før jeg købte BMW'en havde jeg en Toyota Corolla 1,3... de kostede lige meget at forsikre...! God fornøjelse!