/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
hjælp til nokia 6610i
Fra : rasmusandersen2
Vist : 910 gange
300 point
Dato : 09-08-04 16:44

mine mms´r kommer ikke længere end til indbakken. de bliver ikke afsendt. jeg har hentet en opsætning men det virker ikke ..
jeg har telmore

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-08-04 19:52

Du må nok selv til at gennemtygge din opsætning:
You can easily set up your phone to use MMS in just a few easy steps on Settings Page >>

Alternatively, you can key in the settings manually. The message settings described below affect the sending, receiving and viewing of messages.

Press Menu, and select Messages, Message settings and Multimedia msgs..
Save sent messages.Select Yes to set the phone to save the sent multimedia messages in the Sent items folder. If you select No, the sent messages are not saved.
Delivery reports to ask the network to send delivery reports about your messages (network service).
Scale image down to define the image size for the multimedia messages you are writing.
Allow multimedia reception. Choose No, Yes or In home network to use multimedia service. If you choose In home network, you cannot receive multimedia messages when outside your home network. The default setting is In home network.
Incoming multimedia messages. Select Retrieve to set the phone to automatically fetch received multimedia messages, or select Reject if you do not wish to receive multimedia messages. This setting is not shown if the Allow multimedia reception is set to No.
Connection settings. Define connection settings for retrieving multimedia messages. Activate the set where you want to save the connection settings and then edit the settings.
Select each of the settings one by one and key in all the required settings. Contact your network operator or service provider for the settings.

Settings' name. Key in the new name for the connection set and press OK.

Homepage. Key in the homepage address of the service provider that you want to use, press for a dot, and press OK.

Session mode. Select Permanent or Temporary.

Data bearer. Select GPRS.

Bearer settings to set the settings for the selected bearer.

GPRS access point. Key in the access point name to establish a connection to a GPRS network and press OK.

IP address. Key in the address, press for a dot, and press OK.

Authentication type. Select Secure or Normal.

User name . Key in the user name and press OK.

Password. Key in the password and press OK.

Allow adverts. You can receive or reject advertisements. This setting is not shown if the Allow multimedia reception is set to No.

http://www.nokia.com/nokia/0,,55722,00.html
Du har vel brugervejledningen i PDF format: http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/Nokia_6600i_UG_DA.pdf
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 11-08-04 20:41

Nu ved jeg ikke hvor du har fået din opsætning fra men du kan jo gå ind på telmore.dk og finde opsætningen der.

Det kan også ha noget at gøre med om din telefon er instillet til at bruge gprs eller wap (almindeligt) i din bruger manual kan du finde ud af hvordan du gør.

Hvis du ikke har betalt/tilmeldt dig gprs (som regl skal man betale ekstra for at få det) skal du vælge at få en WAP oopsætning istedet for en gprs opsætning. som regl når man henter en opsætning står to forskellige opsætninger. den ene til gprs og den anden til wap. nu ved jeg ikke hvad for en du har prøvet, men så prøv den anden.

Du kan hente en WAP opsætning ved at skrive en sms besked til 1991 hvor der står:
WAP

Du kan også skrive en sms besked til 1991 hvor der står:
GPRS

For at få en GPRS indstilling.

Håber det hjælper.

JacobS.

Accepteret svar
Fra : JacobS.

Modtaget 300 point
Dato : 11-08-04 20:46

UPS!!!!!!!!!!!!!!!!!!! rettelse til JacobS. Du kan ikke hente en mms opsætning ved at skrive det som jeg har sagt du skulle. Det er kun får at hente wap instillinger. for at få en MMS opsætning bliver du nødt til at kontakte TELMORE. Jeg ved godt at min beskrivelse er lidt indviklet. det bedste er nok at du ringer til telmore og bede dem sende dig en mms opsætning!

Hilsen

JacobS.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 14-08-04 15:04

Jeg havde det samme prolem for ikke så lang tid siden. nu ved jeg ikke om det er en telefon du lige har fået, for jeg havde nemlig fået en ny mobil, og der kunne jeg heller ikke sende mms´er. så gik jeg ned i en telebutik (TDC) og spurgte hvad der var galt. de sagde at der ville gå et stykke tid enden jeg kunne sende mmsèr for de skulle først rigistrere mig som kunde. men jeg kunne godt ringe og skriver.
måske har du det samme problem.
Det skal lige siges at jeg har TDC

Godkendelse af svar
Fra : rasmusandersen2

Dato : 17-02-05 11:58

Tak for svaret JacobS..