/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Min Imac vil ikke på nettet
Fra : Annika_Madsen
Vist : 656 gange
500 point
Dato : 09-08-04 15:46

Jeg har "arvet" en Imac, som tidligere har været kobles på et større internt netværk, men nu skal den bare bruges hjemme hos mig til at gå på nettet med. Men efter at jeg har fulgt internetassistenten og gjort alt det jeg skal gøre, vil den stadig ikke gå på nettet. Den fortæller mig bla. at modem ikke kan findes?? Men der er vel automatisk et internt modem i en imac eller??
Nogen har fortalt mig, at da den har været tilkoblet et internt netværk, er jeg nødt til at installere MAC O/S igen, kan det være rigtigt. Jeg håber der er nogen som kan hjælpe og som forstår hvad det er jeg mener. For jeg er virkelig lost. Jeg ringer meget gerne den person som kan hjælpe mig, da det måske er lettere at forklare det over telefonen. Så hvem vil have mine 500 point

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 09-08-04 15:57

Heh og du er 100 på du selv har internet?

1. tjek din ip start->kør->cmd->ipconfig /all --> hvad er ipen?
2. Prøv at slet dit netkort og installer det igen.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 09-08-04 18:51

Annika_ Madsen

Hvilket operativsystem har du Mac OS 10? eller kun 9?

Kommentar
Fra : 25

Dato : 09-08-04 18:53

www.macnyt.dk eller www.mediemac.dk

men svar lige på mit spørgsmål!!!

Kommentar
Fra : Annika_Madsen

Dato : 10-08-04 07:59

Mac OS 9

Kommentar
Fra : Annika_Madsen

Dato : 10-08-04 08:01

Zerg911

Ja, jeg har internet

Jeg har intet programmel som jeg kan installere igen, jeg har bare arvet maskinen med det der nu engang var installeret. Så inden jeg går ud og investerer i alt muligt skal jeg lige vide om det er nødvendigt.....

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 10-08-04 09:36

Heh ok -

Kan det være fordi den er sat op til at have en fast IP når den rent faktisk skal være dynamisk?

Kommentar
Fra : 25

Dato : 10-08-04 13:39

Annika_ madsen Jeg vender tilbage senere!!!! ok?

Kommentar
Fra : kipros

Dato : 10-08-04 14:24

Hej Annika.
Du må gerne ringe til mig på 20312115, så vil jeg forsøge at hjælpe dig. Læg evt. en besked.
Jens

Kommentar
Fra : 25

Dato : 10-08-04 22:03

Jeg håber at du kan læse engelsk, her er hvad apple skriver om det.

Mac OS 9: How to Connect to the Internet
This article explains how to connect to the internet.
The three most common ways to connect to the Internet are
·   dialing an Internet service provider (ISP) using a modem and telephone line
·   connecting to an ISP using a digital subscriber line (DSL) modem or cable modem
·   connecting directly to a network that is itself connected to the Internet (your office or school intranet, for example)

Preparing for your first connection

To set up your computer for an Internet connection:
If you will be dialing an ISP, set up your dialup modem.
If you are using an external DSL or cable modem, follow the setup instructions that came with the modem or your DSL or cable service.
If you are connecting directly, connect an Ethernet cable from the local network to your computer.

Use the Internet Setup Assistant. The assistant will help you set up your networking software and, if you wish, set up a dialup account with a local ISP.

If you're using a DSL modem, cable modem, or direct network connection:
Your connection is ready when you set up your modem (if necessary) and complete the Internet Setup Assistant. You can start using a Web browser or other Internet application at any time.

Establishing a dialup connection

To use a dialup modem to connect to the Internet:
·   Click the Remote Access portion of the Control Strip and choose Connect from the pop-up menu.

If you don't see the Control Strip:
Use the Control Strip control panel to display it.

Tip: You can set up your Remote Access configuration to connect to the Internet automatically any time you open a Web browser, email program, or other Internet application.
·   Open the Remote Access control panel, click the Options button, click the Protocol tab, make sure PPP is selected, then select "Connect automatically when starting TCP/IP application."

You can also create Internet location files that quickly connect to your favorite Internet locations.

To break the connection:
·   Click the Remote Access portion of the Control Strip and choose Disconnect.

This document contains information from Help Center, the help system included with your computer.
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=50517

Kommentar
Fra : 25

Dato : 10-08-04 22:04

Jeg håber dette kan løse dit problem!!

Kommentar
Fra : Annika_Madsen

Dato : 11-08-04 08:16

Jeg sad og boksede lidt med det igår.
Problemet ligger måske i, at den i kontrolpanelet "Modem" skriver "Forbind via - Der findes ingen serielle porte" - hvad f.... betyder det og hvad skal jeg gøre her?

Kommentar
Fra : 25

Dato : 11-08-04 19:14

Har du været nede i remote access?

Kommentar
Fra : 25

Dato : 11-08-04 19:16

Selv vores 1.generations iMac er opdateret til MacOS10

Kommentar
Fra : 25

Dato : 11-08-04 19:18

Jeg er lige væk 1 times tid i skoven med hundene, men svar bare, jeg kommer igen.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 11-08-04 22:49

Skriv igen jeg kommer tilbage i morgen, jeg er noget flad i dag, jeg har lige afleveret 2 projekter.

Godnat Z

Kommentar
Fra : 25

Dato : 12-08-04 15:35

REMOTE ACCESS? Har de været ned i det?

Kommentar
Fra : Annika_Madsen

Dato : 13-08-04 09:08

Ja, det har jeg.
Annika

Kommentar
Fra : 25

Dato : 13-08-04 16:20

kommer tilbage igen lidt senere

Kommentar
Fra : torbentoft

Dato : 22-08-04 22:01

Er du sikker på du ikke har en forbindelse hvor du selv skal "kalde op"?

Hvordan fordinder du med din PC?

Er der installeret et program som skal kalde op for dig?

Hvor har du internet? TDC eller anden??

Accepteret svar
Fra : syllemus

Modtaget 500 point
Dato : 08-10-04 15:13

Da du ikke har installerings cd`en til Computeren ville jeg henvende mig hos en Macforhandler og få den der. Og derefter ville jeg starte forfra og formatere harddisken, da det sikkert kan løse dit problem. Da det er en brugt Computer du har, er det altid en god ide at formatere harddisken på den, så er du helt sikker på at der ikke er noget virus eller noget andet galt.

Kommentar
Fra : Annika_Madsen

Dato : 14-10-04 13:46

OK syllemus du får mine point - selvom det måske ikke er helt fair.

Godkendelse af svar
Fra : Annika_Madsen

Dato : 14-10-04 13:47

Tak for svaret syllemus.
Også selvom det ikke var helt fair, at du fik pointene, men jeg bliver åbenbart ikke klogere herinde. Så må jeg gribe til lommerne og betale mig fra det.

Venligst
Annika

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 14-10-04 21:07

Hej Annika

Jeg takker for de 500.
Jeg ved godt det ikke er fortjent med de 500, hvis du ikke har kunne bruge mit råd til noget.
Men håber alligevel du får løst dit problem.

Syllemus